Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky
Projekt 'Days of hope' má lidem bez domova pomoci se začleněním do společnosti. Foto: Klára Sýkorová

Televizní rosničky nahradili bezdomovci

Žádné upravené kostýmy nebo dokonalé líčení. V Rusku a Rumunsku moderují předpověď počasí bezdomovci a cíl je jediný — pomoct jim začlenit se do společnosti. Za celým tímto nápadem stojí berlínská pobočka reklamní agentury Saatchi&Saatchi, která se chystá tuto kampaň rozjet i v dalších zemích.

Německá pobočka agentury Saatchi&Saatchi představila nový projekt s názvem ‚Days of hope‘ (Dny naděje). Hlavním cílem je pomoci lidem bez domova se začlenením zpět do společnosti. V přímém přenosu divákům říkají, jaké bude počasí a jak nízké teploty ovlivňují jejich život na ulicích.

Podle informací reklamní agentury má projekt u diváků úspěch. „Z průzkumů můžeme říct, že kampaň je účinná, protože dary pro charitativní organizace, se kterými spolupracujeme, rychle přibývají. Dokonce někteří moderující obdrželi i nabídky práce, a to kampaň ještě ani neskončila,“ popisuje Heidi Tzavella z berlínské pobočky agentury Saatchi&Saatchi.

Úspěch potvrzuje i student Alexandr Meškov z Ruska. „Myslím, že je to dobrý nápad. Je to zase něco nového a podle mě tohle těm lidem může pomoci,“ hodnotí Meškov. V každé zemi zapojené do projektu agentura spolupracuje s místní charititavní organizací. V jejich rámci pak bezdomovci na konci vysílání žádají diváky o pomoc nebo příspěvek.

„Dobrý tah, ale ne dlouhodobé řešení“

V Rumunsku, kde byl projekt představen, se ovšem najdou lidé, kterým to nepřijde jako dobrý nápad. „Jsem přesvědčen, že existují lepší způsoby jak poukázat na problémy společnosti. Vůči lidem, kteří žijí na ulicích, mi přijde trochu urážející, že se musí předvádět v televizi, aby jim byla poskytnuta pomoc,“ myslí si student Alex-Călin Graur z Rumunska.

Podle moderátorky počasí v České televizi Aleny Zárybnické, je tento krok dobrým tahem, protože se na problémy společnosti poukazuje tam, kde jsou diváci. Ale sama říká, že k tomu aby se tento problém vyřešil, jen takový projekt nestačí. „Je to dobrá reklama. Nikoli ovšem systémové řešení,“ říká Zárybnická.

Navíc dodává, že v ČT by taková inovace byla prakticky nemožná, protože tam pracují lidé, kteří meteorologii vystudovali. Celá kampaň bude kromě Ruska a Rumunska probíhat také v Srbsku, Švýcarsku, Německu nebo v Polsku.


Klára Sýkorová
Klára Sýkorová
Na Vyšší odborné škole publicistiky studuji třetím rokem Autorskou žurnalistiku. Do Generace 20 jsem dříve psala do lifestylu, zahraničí a v letošním roce 2013/2014 jsem v kulturní rubrice. Kromě žurnalistiky mám ráda dobré jídlo a knihy amerického spisovatele Jefferyho Deavera.
Další články autora
X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.