Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky

Někteří Němci vnímají kauzu Dieselgate jako zásadní pochybení Volkswagenu

Emisní skandál koncernu Volkswagen Group je některými Němci považován za obří chybu managementu firmy. Jejich důvěru v automobilku však kauza příliš neovlivnila. Důležité je pro ně, že vedení rychle zareagovalo a veřejnosti se omluvilo.

Obvinění v kauze Dieselgate spustilo celou řadu reakcí napříč celým světem. Automobilka, patřící mezi jedny z největších, vybavila své dieselové motory speciálním softwarem, který umožnil zfalšovat laboratorní testy na měření emisí. Pro některé Němce je skandál hlavně známkou pochybení vedení firmy.

Z reakcí dotázaných německých občanů je cítit hlavně zklamání. „Osobně si myslím, že bylo od vedení Volkswagenu neskutečně hloupé si myslet, že se něco takového neprovalí,“ řekla Němka Kirsten Langmannová (44) žijící v Bonnu. Na otázku, zda se změnila důvěra vůči automobilům a společnosti Volkswagen, odpovědělo devět z deseti oslovených Němců, že nikoli. Nicméně je nepříjemně překvapilo nezodpovědné rozhodnutí hlavního managementu, které falšování testů dopustilo.

„Kauza může velmi vážně pošpinit jak reputaci značky, tak i představu o dieselové technologii, která má potenciál být ekologicky šetrnější na rozdíl od používání benzínu,“ domnívá se německá studentka Juliane Bingová (21). Fakt, že s výsledky emisí manipulovala jedna z největších světových automobilek, nahrává také spekulacím, zda to samé neprováděly i další automobilové společnosti.

Klíčové je vše přiznat 

Podezření na falšování emisních testů jiných automobilek má například Paul Grundler (21). „Nevěřím, že by Volkswagen Group byl na trhu jediný, kdo vymyslel software snižující emise. Podmínky ke splnění emisních limitů jsou velmi přísné. Pro automobilky tak může být méně nákladné vyvinout software, než tyto limity splňovat legální cestou,“ míní. Jak dále dodává, podobné narážky zveřejňují ve velké míře také německá bulvární média.

Společnost by každopádně měla přijmout veškerou zodpovědnost, na tom se shodují všichni oslovení respondenti. „Pro obnovení spolehlivosti je nyní hlavní, aby Volkswagen vše přiznal a ukázal snahu o nápravu,“ zdůrazňuje Anja Vogesová (45), podle které se to koncernu zatím daří.Velmi pozitivně je také v Německu vnímáno, jak rychle Volkswagen reagoval. „Myslím, že omluva v americkém Kongresu, omluva občanům a odstoupení šéfa VW a dalších vysokých manažerů byla správná reakce,“ dodává Vogesová.


Alžběta Šimková
Alžběta Šimková
Mám ráda kulturu, konkrétně divadlo, umění a klasický balet, který jsem sama řadu let tančila při Statní opeře. Zajímám se o lidská práva a ekologie. VOŠP studuji letos třetím rokem. V Generaci 20 působím jako redaktorka.
Další články autora
X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.