Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky

Na ostrově Tenerife se dá strávit deset dní za šest tisíc korun. O zážitky není nouze

Na Kanárské ostrovy se lidi často jezdí ubytovat do luxusních hotelů se službami all inclusive. Student s omezeným rozpočtem si takovou dovolenou dovolit nemůže. Skvělé zážitky se ale "na Kanárech" dají pořídit i za pár tisíc korun.

V únoru je na Tenerife moře ještě dosti studené, ale i to má dost výhod. Není tam tolik turistů, příroda je ale krásná celoročně a celá dovolená se tu dá pořídit levně. Ostrov je tak malý, že se dá přejet autem do dvou hodin. Pěšky je to ale podstatně náročnější. Student s omezeným rozpočtem takový problém řeší jednoduše – stopováním.

„V jednom průvodci jsem četla, že na Kanárech se stopuje v průměru osm minut,“ říká mi kamarádka Bára, s níž jsem na Tenerife v únoru vyrazila. Tohle pravidlo se nám brzy potvrzuje. Někdy stopujeme třeba čtvrt hodiny, jindy zase jen minutu. A to i když nám hned na začátku dovolené místní tvrdí, že lidé na Tenerife stopaře příliš neberou, protože se bojí. Říkají i to, že je tu zakázáno stanovat. Policie to podle nich hlídá a trestá přísnými pokutami.

Dlouhá bílá peřina

Časem sice poznáváme, že na odlehlé pláži daleko od města se spát dá. Později ale přeci jen raději hledáme levná ubytování pod střechou. Tím se nám cena za dovolenou o něco zvyšuje. Pěšími túrami a stopem prozkoumáváme ostrov křížem krážem. S ohledem na počasí, které je na Tenerife velmi proměnlivé, si plány na výlety děláme vždy až ráno.

Jedním z nich je výšlap na sopku Pico del Teide (3718 m. n. m.). Na kopec, který se tyčí uprostřed malého ostrova, se dá vyjet lanovkou, my ale jdeme pěšky. Přespáváme v hostelu pod vrcholem sopky, protože chceme s dalšími šedesáti přespávajícími pokořit vrchol při východu slunce. Oblečené v bundě a termoprádle s čelovkou na hlavě a s osmnácti kilovou krosnou na zádech se ráno po dvouhodinové cestě dostáváme nahoru. Tam na některých místech vyvěrá síra, jejíž zápach ze sebe smývám ještě dva dny. Před námi je slunce, které se dere z mraků vypadajících jako nekonečně dlouhá bílá peřina. Na druhé straně vidíme stín sopky promítnutý světelnými paprsky na moře či mraky. Tento nádherný okamžik si chceme zaznamenat, při focení nám ale mrznou ruce, a tak fot´áky zase rychle uklízíme.

Deset za šestku

Náš low cost je výlet plný zážitků, ale i ovesných kaší, müsli tyčinek, čínských polévek a těstovin s omáčkou z pytlíku. Obědy kvůli pěším túrám vypouštíme, o to víc se radujeme ze snídaní a večeří. Výhody to má hned dvě. Za jídlo moc neutratíme a navíc do Česka přijedeme o pár kilo lehčí. Ušetřily jsme i za letenky. Na cestách na ostrov a zpátky trávíme dohromady dva dny, během kterých několikrát přesedáme do autobusů a letadel. Cesta nás ale vyšla na pouhých 3203 korun. A konečný rozpočet nám ukazuje 6000 korun za osobu.

Dáša Šamanová
Třetím rokem studuji Vyšší odbornou školu publicistiky v Praze a již čtvrtý semestr působím v Generaci 20. Tentokrát už na tom, pro mě zatím nejnáročnějším, postu, a to jako šéfredaktroka. I když je náročný, baví mě ze všeho nejvíc. Každým dnem totiž posouvá hranici mých nervů, ale i schopností jednat a editovat články mladších spolužáků, o krok dál. Pocházím z malé jihočeské vesnice, kam se ráda vracím a k životu potřebuji přírodu, cestování a smích.
Další články autora
X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.