Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky

Festival v Cannes letos překvapil

Cannes - Návštěvníci 63. ročníku filmového festivalu v Cannes se dočkali nečekaného vítěze i hrozícího útoku. Zlatou palmu tentokrát získal thajský snímek Strýček Búnmí, co umí vyvolat minulé životy. O cenu nejlepšího herce se podělily hned dvě osobnosti zároveň - Španěl Javier Bardem a Ital Elio Germano.

Vítězný film režiséra Aphičatponga Vírasetchakuna pojednává o umírajícím muži, kterému se zjevují ztracený syn a duch zesnulé manželky. Všichni se společně vydávají na cestu k místu narození hlavního hrdiny. Thajský film se zařadil mezi favority až ke konci čtrnáctidenního festivalu. Nakonec však v boji o hlavní cenu porazil i dva největší favority, snímek Another Year (Další rok) Mikea Leigha a Des hommes et des dieux (O lidech a bozích) francouzského režiséra Xaviera Beauvoise.

Nejlepší herečkou byla vyhlášena Francouzka Juliette Binocheová, která zazářila ve snímku Copie conforme (Ověřená kopie) íránského režiséra Abbáse Kjárostamího. Tento režisér byl v březnu uvězněn íránskou vládou. Je totiž veřejným stoupencem opozice proti režimu prezidenta Mahmúda Ahmadínežáda. Na festivalu v Cannes prohlásil: “Nezávislí filmoví tvůrci jsou v naší zemi celá desetiletí vystaveni obrovským překážkám, jimiž se íránská vláda snaží kontrolovat jejich práci. Je to pro mne naprosto nepochopitelné.”

Hrozil výbuch bomby

Pořadatelé před akcí obdrželi anonymní telefonát, který je varoval před hrozbou útoku či bomby. Organizátoři tedy neponechali nic náhodě. Zástupy policistů v zásahových výstrojích již od počátku víkendu obléhali centrální ulici, která vede k hlavnímu centru celého festivalu. Nervózní náladu podpořili i pořadatelé. Prostřednictvím rozsáhlých osobních prohlídek. Vše však nakonec proběhlo hladce, bez jakéhokoliv byt´ menšího incidentu.


X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.