Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky

Cesta studentů za velkou louži znamená i spoustu papírování

Podívat se do Spojených států amerických je snem mnoha převážně mladých lidí. U studentů jsou oblíbené programy, které zprostředkovávají různé agentury. S veškerým vyřizováním papírů uchazečům pomáhají, ale hrozí i pokutami za nedodržené termíny. Ty jsou důležité například při sjednání schůzky na ambasádě.

Snaha zlepšit jazykové dovednosti a touha poznat lidi i z jiných koutů světa přiměje mnohé vycestovat někam na delší dobu. Studenti nyní často volí různé programy, které jim umožňují prodloužený pobyt v zahraničí. Cesta, jak se říká, za velkou louži není ale jednoduchá. „Myslela jsem si, že vyplním pár papírů a užiju si léto, ale od října až doteď mi přijde, že stále něco vyřizuju,“ popisuje studentka Jana Wildová.

Ta zvolila program, kdy lidé pracují v kempu a potom cestují. „Je pravda, že v průběhu roku musí účastníci dodávat různé dokumenty, ale zážitek z léta za to stojí,“ vysvětluje ředitel české pobočky jedné z agentur Tomáš Richtr. Po podpisu smlouvy čeká uchazeče povinné video, v němž se krátce představí. Následně zodpoví asi osm otázek, například proč se do USA chystají. „Většinou lidé říkají, že chtějí zlepšit angličtinu a poznat lidi z celého světa. Točila jsem to dvakrát, protože jsem se zasekla a video se nesmí stříhat. Víc mi dalo ale zabrat vyplnění celého profilu,“ říká Wildová.

Kvůli jiným povinnostem neměla tolik času, aby zapsala veškeré potřebné informace a nahrála důležité dokumenty jako například zdravotní listinu. Po nějaké době jí přišlo upozornění na pokutu za nedodržení termínů. „Nakonec jsem to musela zaplatit, protože mi trvalo dlouho, než jsem všechno dodala,“ doplňuje Wildová.

Úspěchem je zvládnutý pohovor

S veškerým papírováním pomáhají ale lidé z agentur, aby byly všechny dokumenty řádně odevzdány. „Jsem trochu laik a zapomínám, takže jsem byla ráda, když mi připomněli, že si mám zařídit vízum,“ říká Wildová. Tento papír je potřeba opatřit co nejdřív, protože bez něj není šance odletět. „Apelujeme na klienty, aby se objednávali na ambasádu hned, protože se může stát, že už tam nebudou mít volno a uchazeč potom nemusí vůbec odletět,“ upozorňuje Richtr.

Agentura poskytuje soubory, ve kterých je krok po kroku napsáno, jak si schůzku sjednat a co všechno je potřeba s sebou. „Byl to zdlouhavý proces. Dělala jsem vše na poslední chvíli a sama bych to nezvládla,“ říká Wildová. První možnost, kdy si uchazeči mohou zajistit léto v USA, je osobní pohovor s řediteli kempů. Vše probíhá v rámci jednoho velkého setkání, kam dorazí několik šéfů, aby si mohli vybrat své budoucí zaměstnance. „Měla jsem štěstí a hned jsem získala pracovní smlouvu, ale někteří odešli s prázdnou. Potom se domlouvali přes Skype,“ popisuje Wildová.

Také vzpomíná, že jednu slečnu počáteční neúspěch úplně odradil a z programu se odhlásila. „Precizně vyplněný profil je zárukou, že o uchazeče bude zájem. Šéfové kempů se tak dozví co nejvíc informací,“ dodává Richtr. První měsíc je potřeba agentuře dodat kolem pěti dokumentů jako například rozsáhlejší zdravotní potvrzení. Dále je nutné vyplnit asi deset položek v osobním profilu. Doporučené je i natočit vlastní video. V něm by měl být představen například jeden den daného člověka a je to určitě dobrá varianta, jak svůj profil vylepšit.


Nikola Šrámková
Nikola Šrámková
Jsem velmi komunikativní a většinou mě uvidíte s úsměvem na tváři, protože potom jde všechno lépe. Nejraději mám oslovení Nikol a mezi své záliby řadím florbal a procházky se svým australským ovčákem Montym. Momentálně jsem ve druhém ročníku a škola a práce mi zabírají spoustu času, a tak své koníčky trochu zanedbávám. Už třetí semestr se snažím sama sebe přesvědčit, že psaní je pro mě nejlepší volbou. Na druhou stranu bych chtěla být spíše multimediální člověk, a tak si nechávám ostatní cesty otevřené.
Další články autora
X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.