Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky

Ateliéry Harryho Pottera v Londýně slaví kulatiny. Lístky jsou stále vzácné zboží

Příběhu mladého kouzelníka Harryho Pottera propadly po celém světě miliony lidí. Není proto divu, že do ateliérů Warner Bros v Londýně, kde se natáčelo všech osm dílů filmové série, den co den míří davy turistů. V březnu ateliéry oslaví desáté výročí od svého otevření.

Cesta dvoupatrovým autobusem je u konce. Lidé vystupují před filmovými ateliéry Harryho Pottera, které v Londýně postavili právě kvůli natáčení slavné série. Scházejí se zde děti v kouzelnických hábitech. Vzduchem se šíří zaklínadla ze světa Pottera jako „expelliarmus“, jak křičí asi šestiletý kluk a hůlkou při tom mává na své kamarády. Jejich rodiče mezitím ukazují QR kódy se vstupenkou průvodcům a celá fronta natěšených lidí se pomalu blíží ke vstupní kontrole do ateliérů Warner Bros.

Skupina se skládá především z rodin s dětmi. Což není nijak překvapivé, protože právě pro děti je už před vchodem do ateliérů vymyšlena spousta lákadel. Rodiče jim mohou koupit hábity bradavických školních kolejí , hůlky nebo mapu, do níž pak děti sbírají razítka z různých expozic.

Rodiny se do ateliérů vrací

„Kdo je tu poprvé?“ zajímá se v prvním ateliéru jeden z organizátorů. Z padesáti lidí zvedá ruku poměrně dost z nich, většina to ale rozhodně není. „A kdo je tu dnes třeba…. po páté?“ Zkouší to znovu. Ruku zvedlo asi sedm lidí. „My sem jezdíme s dětmi každý rok, líbí se jim tu,“ prozrazuje otec jedné z rodin. „To pořád nic není. Jedna rodina sem přišla dokonce osmadvacetkrát,“ směje se průvodce. 

Další průvodkyně před vchodem oznamuje, že se návštěvníci mají na co těšit a že je na každém, co si prohlédne, kam půjde a jak dlouho v ateliérech bude. Popřeje hezkou cestu kouzelnickým světem a jen to dořekne, na obrazovce se objeví velké zdobené vstupní dveře – přesně takové, jaké diváci znají ze školy čar a kouzel v Bradavicích. 

První cesta vede do Velké síně školy. Tady se odehrávala hlavní filmová setkání učitelů s žáky, zde studenty kouzelný klobouk rozřazoval do jednotlivých kolejí –⁠ Nebelvíru, Mrzimoru, Havraspáru a Zmijozelu. Filmoví architekti našli inspiraci v jedné z nejslavnějších oxfordských kolejí Christ Church, která pochází z 16. století, a ve které se točil první díl série. Odvedli skvělou práci, protože se nedá vůbec poznat, že jde o kulisy.

Na atrakce se stojí fronty

Nejen děti jsou z expozic nadšení. Procházet se místy, kde se točil jeden z nejkouzelnějších filmů, je skvělý zážitek i pro dospělé. Před známými filmovými lokacemi jsou obrazovky, na nichž je video popisující, jak se v nich jednotlivé scény natáčely. Nyní je to právě dvacet let od premiéry prvního dílu série a nemohou chybět ani záběry, na nichž spisovatelka J. K. Rowlingová vypráví o tom, jak psala první knihu o Harrym Potterovi a jak jí náhoda pomohla k celosvětové slávě. Prostor promluvit dostali i režiséři, střihači, kostymérky, prostě snad každý, kdo se na potterovském fenoménu podílel.

Nejoblíbenější atrakcí, kterou vyzkouší snad každé dítě, je létající koště. Stačí si k němu stoupnout a přesně, jak to známe z filmu, říct „hop“. Harryho Nimbus 2000 se pak sám vznese do ruky – pomocí mechaniky, která koště ovládá zezadu. I na další „létající“ atrakci se stojí dlouhá fronta. Skládá se ze čtyř kabin, v každé z nich je jedno koště. Stačí si na něj sednou a člověk náhle létá – alespoň tak sám sebe vidí na obrazovce. Jen sama tato atrakce vyjde v přepočtu na pět set korun, ale co by rodič neudělal pro svoje dítě. Sehnat lístky do ateliéru na poslední chvíli je navíc zázrak, který se málokomu povede. Svou návštěvu je proto dobré řešit nejlépe několik měsíců dopředu, tím spíše to platí pro ty, kteří chtějí do kouzelného světa zajít o víkendu.

Daniela Habešová
Daniela Habešová
Studentka třetího ročníku Vyšší odborné školy publicistiky milující víno, společnost a cestování.
Další články autora
X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.