Štítek: is_archive

Kudy do médií? Úspěšní novináři a absolventi VOŠP na festivalu Všemi směry radili současným studentům
Cesta ze školy do skutečného světa médií − každý z absolventů Vyšší odborné školy publicistiky ji měl trochu jinou. A právě to současné studenty nejvíc zajímalo. V klubu Dup39 v centru Prahy se ale u kelímku piva dozvěděli mnohem víc. Třeba jak se dělá televizní tvorba za málo peněz nebo jak se reorganizoval newsroom vydavatelství Economia.

Síň slávy VOŠP se rozrostla o dalšího kameramana. Předávání cen TV Dot ukázalo oblíbené osoby na škole i vydařené reportáže
Celoroční úsilí studentů AVD zaměření na Vyšší odborné škole publicistiky se zúročilo. V rámci festivalu Všemi směry byly předány i ceny školní televize Dot. Studenti v hlasování volili například pedagoga roku nebo nejlepší reportáž. Rozšířila se i školní síň slávy a symbolickou cenu Tomáše Kotase opět převzal Tomáš Kotas.

O věci, které darovali učitelé VOŠP do dražby na festivalu Všemi směry, byl velký zájem. Vybralo se téměř 22 tisíc korun
V pátek 3. května uspořádali studenti Vyšší odborné školy publicistiky v industriálním prostoru DUP39 15. ročník festivalu Všemi směry. Tradičně proběhla i dražba věcí, které do aukce darovali učitelé. Letos byla nejdražším vydraženým kouskem koláž pedagoga Martina Kézra za 7 100 korun.

Novinář Filip Horký: Pokud člověk něco opravdu chce, musí udělat krok navíc a nebát se
V osmnácti letech začal pracovat v České televizi, nyní je posilou týmu internetové televize DVTV. Novinář Filip Horký byl jedním z hostů na publicistickém festivalu Všemi směry s podtitulem Včera dnes a zítra. Diskutovalo se především o sociálních sítích, ale i o tom, že je důležité, nebát se profesních výzev.

Televize je babička, sociální sítě vzkvétají. Na festivalu Všemi směry se probírala budoucnost médií
Na otázku, zda mají média v době sociálních sítích nějakou budoucnost, se snažili odpovědět hosté festivalu Všemi směry. Letošní ročník s podtitulem Včera, dnes a zítra se kromě minulosti a přítomnosti zabýval také budoucností médií. Hosté jako moderátor Jan Kraus a politik Dominik Feri se shodli, že média pravděpodobně nezaniknou, ale budou se uzpůsobovat novým technologiím.

Ze životopisu musí být vidět motivace a chuť do práce, shodují se personalistky
Při přijímání nových pracovníků hraje důležitou roli především motivace lidí do práce, která musí být zřejmá už z jejich životopisů. Na tom se shodly manažerky lidských zdrojů z různých typů médií, které promluvily na publicistickém festivalu Všemi směry. Zatímco pro personalistky z televize Nova a Českého rozhlasu je důležité chování uchazeče v simulovaných situacích, ředitelka HR oddělení vydavatelství Economia to nepokládá za důležité.

Kamila Klausová: Bála jsem se, že Lidovky budou sloužit byznysu a politické sféře Andreje Babiše
Nechtěla pracovat pod člověkem, který je ve střetu zájmů. Proto Kamila Klausová v roce 2013 opustila šéfeditorské křeslo v Lidových novinách poté, co vydavatelství Mafra koupil politik Andrej Babiš. Klausová, která byla 14. dubna hostem studentského publicistického festivalu Všemi směry, v rozhovoru promluvila o svém odchodu a o projektu Echo24.

Navzdory kritice se snaží jít Smarty Drink v propagaci vlastní cestou
Zvláštní způsob marketingu energetického nápoje Smarty Drink kritizují reklamní experti. Jeden z nich Michal Skřivan říká: „Vůbec to nepůsobí profesionálně.“ O tom, jak se krajně nezvyklá kampaň firmy tvoří, promluvil jejich marketingový manažer Jiří Procházka na publicistickém festivalu Všemi Směry. Přiznal, že například propagační videa sice točit neumí, ale tvořit je budou dále.

Kancelář Blaník si své diváky najde i za několik let, myslí si scénárista Tomáš Hodan
Zákulisí natáčení pořadu Kancelář Blaník přiblížil divákům publicistického festivalu Všemi směry Tomáš Hodan. Scénárista populárního satirického pořadu mluvil především o tom, jak takový pořad vzniká a kde čerpají s kolegy inspiraci. Hodan je přesvědčený, že alespoň některé díly ze čtyř natočených sérií si své diváky najdou i po několika letech.

Jiří X. Doležal: Kritériem pro dobrou reportáž není objektivita, ale pravdivost
Dlouholetý redaktor týdeníku Reflex Jiří X. Doležal (51) si myslí, že kritériem pro dobrou reportáž není objektivita, ale shoda s realitou. O tomto tématu mluvil na mediálním festivalu Všemi směry, který pravidelně pořádá Vyšší odborná škola publicistiky. Podle Doležala lze pravdivosti dosáhnout tím, že ji reportér bude moci dosvědčit z vlastních zkušeností.