Štítek: is_archive

Historie, móda i luxusní káva. Lombardské Bergamo nabízí to nejlepší z italských tradic
V italském Bergamu se střetávají dva světy: středověké Cittá Alta, tedy Horní město, které nabízí nespočet památek, a Cittá Bassa, Dolní město, zajímavé především módou a kulturním vyžitím. Tyto dva kontrasty se však skvěle doplňují. Mnoho lidí, kteří míří do severní Itálie, ale navštíví jen blízké Miláno a na návštěvu Bergama zapomínají.

Steampunkové oděvy jsou příliš nepraktické. Nadšenci tak chodí oblékaní jen na speciální akce
Inspirace módou viktoriánské Anglie a prvky industrializace 19. století, jako například ozubená kolečka; to je styl steampunku. Muži většinou nosí klobouky vesty či fraky, dámy zase korzety a dlouhé sukně. Spousta příznivců tohoto stylu ale chodí takto oblečená jenom na akce spojené se steampunkem, jako třeba viktoriánské pikniky. Oděvy jsou totiž ve většině případů nepraktické a někdy přitahují až moc pozornosti ostatních.

Beckham pořád měnil styl a tak byl pro značky atraktivní, shodují se marketéři
Byl a stále je jednou z nejvýraznějších fotbalových a reklamních tváří. David Beckham, který nedávno oslavil své 41. narozeniny, dokázal během aktivní hráčské kariéry budovat ještě dráhu modela. Podle sportovních marketérů je pro reklamu atraktivní tím, že v ní dobře mluví i vypadá. V dobách svéhráčské kariéry navíc neustále měnil vzhled.

AUDIO: Náramek je jako můj deník, tvrdí studentka
Krása u šperků už nestačí – některé ženy si je vybírají tak, aby měly svůj význam, nějakou myšlenku nebo aby vyjadřoval nějaký příběh. V poslední době je u dívek velmi oblíbený náramek od dánské značky Pandora. Záleží totiž hlavně na kreativitě majitelky.

Módu nejvíce prodává všudypřítomnost reklam, míní marketingová odbornice
Jak říkal zakladatel značky Apple Steve Jobs, lidé nevědí, co chtějí, dokud jim to neukážete. A módní reklama ukazuje. Neopomíjí časopisy, zastávky městské hromadné dopravy a výlohy obchodních center. A právě ta všudypřítomnost reklam denně prodává kabelky, šperky a oblečení. O tom je přesvědčena Kateřina Borovanská, zakladatelka agentury Freya.

U barvy zimního kabátu je důležitá její praktičnost a nápaditost
Hodiny strávené v obchodě. To čeká většinu dívek a žen, které zamíří v nadcházejících týdnech do nákupních center pořizovat nové teplé oblečení na přicházející zimu. Nejdůležitějšími faktory při jeho výběru zůstávají kombinovatelnost a praktické využití zbarvení.

AUDIO: Designblok nemá dostatek stálých partnerů
Pražský týden užitého umění a módy Designblok letos přivítal špičky světové a tuzemské tvůrčí scény. Kromě již zavedených českých návrhářek Liběny Rochové, Hany Zárubové či Moniky Drápalové do Prahy zavítali i jeden z nejvýznamnějších designérů šperků na světové scéně Holanďán Gijs Bakker či antverpská módní návrhářka Lena Lumelsky. Ale i přes šestnáctiletou tradici a zvučná jména veškeré vybrané peníze opět poputují na pokrytí nákladů.

Módě se v Česku nevěnuje dostatečná pozornost, říká americká stylistka
Šaty dělají člověka – tím se řídí i mladá módní stylistka Michelle Nguyenová (20) z texaského Dallasu, která radí lidem, co si mají vzít na sebe. Během kurzu na London Collage of Fashion v Anglii navštívila také Prahu, kde věnovala pozornost nejen památkám, ale právě také české módě.

Módní návrhářka Benešová: Práce pro oděvní firmu znamená jen malovat do šablon
Studium textilní tvorby skloubila Veronika Benešová (27) s prací pro komerční oděvní značky. Po letech si ale uvědomila, že módní návrhářkou nechtěla být kvůli kreslení do přednastavených šablon v počítači. Stala se jí kvůli práci se střihy a látkami. I proto založila svou vlastní značku Sophistic.

Talentovaní mladí designéři se předvedli veřejnosti
Podzim je každoročně věnován týdnům módy a designu. Jen u nás v České republice jich můžeme navštívit hned několik. Jedním z nich je akce Designblok, která mimo jiné podporuje talentované studenty z uměleckých škol. Publicita je to hlavní a zároveň jediné, co jim akce přináší.