Štítek: is_archive

Práce pro Rohlík nebo Wolt láká mladé. Vysoký příjem ale vyvažuje nejistota
Popularita zakázkové ekonomiky, kdy lidé pracují pouze na základě krátkodobých smluv, roste. Příležitosti u rozvozových společností jako Uber nebo Rohlík vyhledávají hlavně mladí a studenti. Služby jim nabízí časovou flexibilitu i vysoký výdělek. Podle odborníků mají tato zaměstnání ale i mnohé nevýhody, které by se neměly opomíjet.

Mladý podnikatel Nguyen: Mým největším úspěchem bude naprostá důvěra v zaměstnance
David Nguyen (23) již od malička věděl, že chce podnikat. Před třemi lety se v jeho hlavě zrodil nápad založit si vlastní vietnamskou restauraci. I přes pandemickou situaci se svého snu letos v zimě dočkal a od té doby šéfuje vlastnímu podniku v centru Pardubic.

Podat daňové přiznání se vyplatí i brigádníkům. Jeho vyplnění ale může napoprvé zabrat několik hodin
Začátek dubna je každoročně termínem pro podání přiznání k dani z příjmu. Letos se však vláda rozhodla kvůli koronavirové situaci datum odložit na 3. května. Studenti, OSVČ i zaměstnanci tak stále mají čas. Správné vyplnění je ovšem pro začátečníka oříšek. Přestože jsem student, rozhodla jsem se letos daňové přiznání vyplnit. Věděla jsem, že mi stát může vrátit až několik tisíc korun. Netušila jsem však, jak mi vyplnění jednoho dokumentu zabere celý den.

Síťový marketing láká mladé lidi, dlouho v něm ale nevydrží
Multi-level je pro někoho dobrá možnost přivýdělku, pro jiného ztráta času. Obecně si však většina lidí tímto způsobem nevydělá dostatek peněz, a tak láká do sítě své známé, aby za ně obdržela provize. Podnikání v podobných systémech je ale rizikové a v horších případech může skončit i dluhy.

Bitcoin nyní dosahuje nového maxima. Sázka na další růst je nejistá
V posledních měsících cena bitcoinu závratně vzrostla, a i přes menší kolísání se nyní drží kolem osmi set tisíc korun. Zájemců o investování neustále přibývá. Bitcoin je virtuální měna, která může být používána stejně jako eura, dolary nebo například české koruny. Na rozdíl od nich však tato měna nepodléhá žádné nekontroluje, a tak může být i zneužívána třeba i k nelegálním aktivitám.

Současná krize donutila Čechy přemýšlet nad penězi. Založte si spořící účet, radí ekonom
V době koronavirové pandemie musí lidé podstatně víc přehodnocovat, za co utrácí. Mnozí, včetně mladých, si přesto uvědomují, že během krize je třeba především šetřit. Řešením může být například založení spořícího účtu. Vědět totiž, jak ve svízelných situacích dobře zacházet s penězi, je podle odborníků klíčem k finančnímu úspěchu.

Navzdory koronaviru se startupům v Česku daří. Jejich zakladatelé se ale musí více přizpůsobit
Startupům, neboli nově založeným společnostem, které se rychle vyvíjí, se nepřestalo dařit ani v době koronavirové pandemie. Na českém trhu aktuálně existuje přes dva tisíce takových společností. Zakladatele většinou motivuje realizace vlastního nápadu, chuť něco dokázat, a především možnost být vlastním pánem.

Po skončení krize vzroste hlad po byznysových tématech, věří šéfredaktor týdeníku Hrot Vadim Fojtík
Český mediální svět se začátkem dubna rozrostl o nový ekonomický týdeník Hrot. Jeho redakci tvoří především bývalí redaktoři týdeníku Euro v čele s šéfredaktorem Vadimem Fojtíkem (46). Kvůli pandemii koronaviru museli odložit chystané vydání tištěné verze. První číslo nakonec vyšlo v pondělí 11. května.

Když se lidé naučili platit za muziku, tak proč ne za kvalitní internetový obsah, říká šéfredaktor Forbesu Petr Šimůnek
Před devíti lety přivedl na český mediální trh magazín Forbes. Od té doby je Petr Šimůnek (51), bývalý moderátor Partie na televizi Prima, jeho šéfredaktorem. Současná koronavirová krize, kvůli které řídí redakci hlavně přes obrazovky, podle něj zrychlí zavedení placeného internetového obsahu. Musí být ale kvalitní a za rozumnou cenu.

Potraviny bez obalu v supermarketu: pilotní projekt má šanci, pokud se spotřebiteli neprodraží
Nákup zboží v bezobalových prodejnách získává na popularitě. Je totiž vnímán jako součást ekologického uvažování, které pomáhá snižovat množství odpadu. Právě plast, papír a jiné obalové materiály končí buď na skládkách, nebo v lepším případě jako materiál k recyklaci. Bezobalový nákup ale vyžaduje motivaci udělat pro planetu něco navíc a také čas zajít do specializované prodejny. Proto se mu zatím věnuje jen zlomek společnosti. To se nejspíš nezmění, dokud se možnost tohoto typu nákupu nerozšíří i do větších obchodů, jako jsou supermarkety.