Štítek: is_archive

Nově vznikající most mezi Prahou 7 a Prahou 8 budí rozporuplné pocity
Pražský Karlín a Holešovice by měla už letos na jaře propojit několik let připravovaná Štvanická lávka. Části hlavního města sice rozděluje Vltava, ale mají toho spoustu společného. Obě jsou rájem hipsterských kaváren, bister, ale pyšní se také řadou experimentálních divadel nebo galerií. I to je důvodem proč jsou obě lokality hojně vyhledávané mladými lidmi. Nejen pro ně tak bude díky novému mostu jednodušší dostat se z jednoho břehu na druhý.

Na Václavák se mají vrátit tramvaje. Prý už opravdu
Pražské tramvaje jezdily přes horní část Václavského náměstí do roku 1980. Praha plánuje jejich návrat. Mluví se o tom sice už od poloviny 90. let minulého století, dnešní politici se ale dušují, že stavba opravdu začne příští rok.

REPORTÁŽ: Rozkopané ulice brzdí dopravu. Praha je po ránu neprůjezdná
Dostat se ráno tramvají skrz centrum Prahy na čas je nemožné. Největší zpoždění nastává mezi zastávkami Náměstí Míru a I. P. Pavlova. Dopravní situace však není ideální ani na Barrandovském mostě. Auta se ve všední dny ve směru do centra jen stěží pohybují a nervózní řidiči zkouší popohnat kolony sprostými nadávkami. Na vině jsou rozkopané silnice a hustý provoz. Oporou dopravy v hlavním městě proto zůstává metro.

Při lowcostovém cestování je důležité nepodcenit výběr hostitelů ani způsob dopravy
Ubytování v soukromí u místních a nízkonákladové lety levnější než jízdenka vlakem přes Česko, to jsou způsoby, jak výhodně cestovat. Oceňují to zejména mladí lidé, kteří chtějí poznat nová místa, ale nemohou si dovolit rekreaci za desítky tisíc. Při výběru ubytování a přepravy je podstatné zjistit si všechny dostupné informace a na výlet se připravit.

Zablokované dobíjecí stanice pro elektromobily. Řidičům za přestupek hrozí pokuta až dva tisíce korun
Počet elektromobilů v Česku roste. Od začátku roku jich na českých silnicích přibylo přes 400. Podle Centra dopravního výzkumu jde oproti loňsku o více než šestiprocentní nárůst. Vlastníci elektromobilů ale řeší řadu praktických problémů – kromě nedostatku dobíjecích stanic i blokování těch stávajících nezodpovědnými řidiči. Pokud je místo označeno dopravními značkami a majitel vozidla je nerespektuje, může být za přestupek sankcionován.

Nižší emise i náklady. Pražané si zřejmě budou muset zvyknout na autobusové zastávky jen na znamení
Možná už od letošního léta budou muset být cestující v Praze ve střehu. Mohlo by se jim totiž stát, že když nebudou na zastávce vidět, autobus jim nezastaví a ujede. Při výstupu budou naopak muset včas zmáčknout signalizační tlačítko, aby jejich spoj zastavil a zastávku neprojel. Vedení hlavního města totiž zvažuje, že všechny autobusové zastávky na jeho území budou pouze na znamení.

Preferujeme autobus před vlakem, říkají studenti
Rychlejší a levnější než vlak. Tak na cestu autobusem pohlíží většina oslovených studentů. Tvrdí, že mají také mnohem větší soukromí než v kupé vlaku a nesetkávají se s neustálými výlukami.

Dělat autoškolu v Praze představuje pro řidiče výzvu
Jezdit do školy místo autobusem vlastním autem či osamostatnit se od rodičů. I z těchto důvodů si někteří dělají autoškolu. Začínající řidiči však mají mnohdy respekt z infrastruktury velkých měst, a proto se jim vyhýbají. Najdou se však i tací, kteří naopak berou absolvování autoškoly v Praze jako výzvu a příležitost naučit se zvládat i komplikovanější dopravní situace.

VIDEO: Půjčovny segwayů chtějí jednat s městskými částmi
Jestliže bude schválena novela zákona o silničním provozu, která v tuto chvíli prochází meziresortním připomínkováním, nebudou moci vozítka segway jezdit ani na silnici a ani na chodníku. Jedinou šancí je domluva s městkou částí na vytyčených trasách. Asociace Segway už s radnicí Prahy 1, kde je problém nejpalčivější, o řešení jedná.

VIDEO: Trojský most otevřen
Po roce jezdí do Troje opět tramvaje. Nový Trojský most, stavba dlouhá 246 metrů, spojuje Holešovice s druhým břehem Vltavy. Výstavba mostu, jehož součástí je také cyklostezka a stezka pro pěší, stála 1,3 miliardy korun. Zvýšený provoz na mostě se očekává od 2. prosince 2014, kdy bude otevřen tunel Blanka, na který most navazuje.