Štítek: is_archive

Neměla jsem jinou možnost než se spolehnout sama na sebe, líčí vysokoškolačka studující v Anglii
Lucie Hoffmannová (21) už téměř rok a půl studuje vysokou školu ve městě Worcester v Anglii. Své studium zaměřuje na byznys a lidské zdroje, čemuž by se chtěla kariérně věnovat. Ačkoli si uvědomuje, že hledání práce ve Velké Británii je těžké kvůli větší konkurenci, do Česka se vracet nechce. Život v zahraničí jí prý otevřel obzory.

Síťový marketing láká mladé lidi, dlouho v něm ale nevydrží
Multi-level je pro někoho dobrá možnost přivýdělku, pro jiného ztráta času. Obecně si však většina lidí tímto způsobem nevydělá dostatek peněz, a tak láká do sítě své známé, aby za ně obdržela provize. Podnikání v podobných systémech je ale rizikové a v horších případech může skončit i dluhy.

Vést firmu se švagrem je výzva. Kdyby se byznys nezdařil, můžeme přijít i o vztah, říká podnikatel Starý
Těsně před pandemií si se švagrem založili rodinnou firmu Seneb, ve které ručně vyrábí rostlinné pomazánky. Tomáš Starý (34) a Tomáš Novák (33) sází především na lokálnost produktů a nevšední chuť. „Na začátku podnikáni jsme si mysleli, že nebudou potřeba žádné větší investice,“ říká v rozhovoru pro Generaci20 podnikatel Starý.

Byznys na sociálních sítích. Influenceři vydělávají na reklamě tisíce, často jde o podvod na sledujících
Být influencerem je pro řadu lidí možná povolání snů. Za to, že jsou lidé známí na sociálních sítích, dostávají od firem produkty zdarma a jsou placeni za zveřejňování příspěvků, které uvidí co nejvíce lidí. Takové fotky by ale měly být označené jako reklama. Ne vždy se to děje, a to i zcela úmyslně.

Z maturitních plesů se stal byznys. Ovládají je agentury
Sezóna maturitních plesů je v plném proudu. Dříve se o veškeré přípravy starali sami maturanti, v posledních pěti letech je ale častěji organizují agentury. I přes pomoc koordinátorů se ale studenti přípravami stresují. Také rozpočet na ples se každoročně zvyšuje, protože agentury často nabízí kromě užitečných rad i předražené zbytečnosti.