Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky

Špotáková vyhrála v Londýně jedním hodem

Čtrnáct dní po bronzovém Mistrovství Evropy v Barceloně vyhrála oštěpařka Barbora Špotáková předposlední mítink Diamantové ligy v Londýně. Po vítězstvích v Římě a Monaku slaví již svůj třetí triumf, na dalších třech mítincích navíc stála na stupních vítězů.

Oštěpařka Barbora Špotáková

Olympijská vítězka za sebou nechala obě Němky, které na nedávném Mistrovství Evropy skončily před ní. Evropská šampionka Linda Stahlová obsadila třetí místo, její stříbrná krajanka Christina Obergföllová čtvrté. Obě se přitom nedostaly ani přes hranici šedesáti metrů.

Špotákovou stále trápí bolavý loket, kvůli kterému dva týdny neházela. Tentokrát ji k vítězství stačil pouze jeden pokus. Hned v první sérii hodila 63,50 m, dostala se do vedení a pak už jen sledovala soupeřky. Druhá skončila Američanka Kara Pattersonová, která v poslední sérii hodila jen o devět centimetrů méně.

Špotáková před posledním mítinkem v Curychu vede o šest bodů a k celkovému prvenství v seriálu ji stačí příští týden skončit na třetím místě bez ohledu na výsledek americké soupeřky. Nikdo další už do konečného pořadí promluvit nemůže. Český úspěch ještě podtrhla půlkařka Petra Masná, která vyhrála běh B na 800 metrů v čase 2:00,72 minuty.

Sprint na 100 m ovládl nejlepším výkonem sezóny 9,78 vteřiny Američan Tyson Gay, který před týdnem ve Stockholmu senzačně porazil světového rekordmana Usaina Bolta. Dosavadní nejlepší čas sezóny, o který se dělil právě Bolt s dalším Jamajčanem Asafou Powellem překonal o čtyři setiny. Oba jeho soupeři ale na startu na stadionu Crystal Palace chyběly.

Další nejlepší výkon roku přidala ještě Kanaďanka Priscilla Lopesová-Schliepová, která v běhu na 100 m překážek časem 12,52 vteřiny o tři setiny předčila Američanku Lolo Jonesovou, která skončila na třetím místě.


X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.