Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky

Přestup a trest aneb kluby zbrojí na jaro

Nejvyšší domácí fotbalová soutěž má sice zimní pauzu, ale její účastníci rozhodně nezahálí. Přestupové období je v plném proudu a tak se ligový boj pouze přesunul z trávníků ke stolům. A stejně jako na hřišti i tady se někdy hraje dost tvrdě.

Podzimní část Gambrinus ligy nabídla oku fotbalového fanouška lákavou podívanou a byla tou nejlepší pozvánkou na jarní boje. Druhá ligová část slibuje napínavý děj, zajímavou zápletku a nečekané rozuzlení.

Andrej Kerič foto: ČTK

Je pochopitelné, že největší snahu o doplnění kádru v zimním přestupovém období, mají dva hlavní konkurenti v boji o titul. Plzeň, ve snaze získat titul, první v historii klubu, vábí ke Štruncovým sadům jedno velké jméno za druhým. Zpátky doma už jsou Trapp s Fillem, z Ostravy dorazil spolehlivý bek Aleš Neuwirth.

Zbrojí i Sparta. Z tureckého Besiktase Istanbul získala univerzála Tomáše Zápotočného a z Dunajské Stredy útočníka Martina Abenu. Nejvíce trnitá byla cesta k angažování libereckého Andreje Keriče.  Po té co klub z pod Ještědu několikrát odmítnul spart´anskou nabídku i s vědomím toho, že chorvatskému hráči končí za půl roku smlouva a pak bude k mání za tabulkové odstupné, došla letenským funkcionářům trpělivost a Keriče si pojistili tříletou smlouvou. Jenže ta začne platit až od léta. Liberec na Keričovu ,,zradu´´ okamžitě zareagoval a přeřadil ho do B-týmu. Je to obvyklá praxe Slovanu.

Stejný osud potkal před čtyřmi lety i někdejšího kapitána týmu Tomáše Zápotočného, který také neprodloužil smlouvu a před jejím vypršením začal jednat o přestupu do italského Udine. Až se v létě oba sejdou na Letné, určitě si budou mít o čem povídat. Zajímavé přitom je, že opačně se Karlovi a spol. Bosmanovo pravidlo zamlouvá. Jak by taky ne. Zdarma totiž získává Slovan hráče tuze rád.

Jan Sypal


X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.