Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky

Na fotbalovém MS se trápí Španělé, Italové i Angličané

Největším překvapením dosavadního průběhu fotbalového mistrovství světa v Jihoafrické republice je porážka favorizovaných Španělů se Švýcary. Trápí se i Anglie a Itálie, dvě velmoci se ani na dva pokusy ještě nedočkaly výhry. Pozici favoritů naopak potvrdily Argentina, Brazílie i Nizozemsko. Dosavadní zápasy však fanoušky příliš nenadchly.

„Fotbalový šampionát zatím nudí,” shoduje se většina fanoušků po celém světě. Až na výjimky hrají týmy velice opatrně, málo útočí a soustředí se především na bránění. Hraje se povětšinou na půli hřiště, k vidění není příliš šancí. Důsledkem je absence „fotbalového koření” – gólů. Vždyt průměrný počet branek na zápas se drží hluboko pod dvěma.

„Že padá málo gólů? To je ale přece logické. Mužstva jsou v úvodních zápasech většinou ještě nesehraná, navzájem se ot´ukávají. Hráči si jsou vědomi důležitosti prvních utkání, a tak nemůžeme očekávat žádně gólostroje,” řekl České televizi expert v jejím fotbalovém studiu Josef Csaplár. „Osobně nepamatuji první kolo velkých turnajů, kdy byli všichni nadšeni úrovní fotbalu,” dodal.

Ani favorité celého MS zatím nejsou výjimkou. Snad vůbec ten největší, Španělsko, ve svém úvodním zápasu na turnaji dokonce podlehl Švýcarsku 0:1, a postaral se tak o zatím největší překvapení turnaje. Body ztratili ale i další favorité. Itálie a Anglie ve svých prvních utkáních shodně remizovali.

Stejným výsledkem, tedy 1:1, dopadl i historicky první zápas samostatného Slovenska na světovém šampionátu. To si nedokázalo poradit s jedním z outsiderů celého turnaje – Novým Zélandem.

Roli favoritů naopak potvrdila mužstva Argentiny a Brazílie. Ikdyž vítězství ani jednoho z jihoamerických týmů také nebylo zdaleka přesvědčívé. Oba totiž vyhráli pouze o gól. Argentinci udolali Nigérii 1:0 a Brazilci přetlačili KLDR 2:1.


X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.