Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky

Fanoušci hokejové Sparty oceňují v nové hale zvýšený komfort

Přesun klubu do nové haly není jednoduchá záležitost, tím spíš když se jedná o bývalou arénu úhlavního rivala. Hokejové Spartě se ale stěhování do O2 areny podařilo a fanoušci si do nové haly našli cestu. Podle oficiálních statistik návštěvnosti jich chodí na domácí zápasy v průměru o 1500 více

Když před sezónou 2015/16 HC Sparta Praha oznámila přesun ze své tradiční haly v Holešovicích, někteří fanoušci to nesli těžce. Za posledních 54 let historie klubu se všechny velké momenty odehrály právě v Tipsport aréně. Nápad, že by se mělo navíc hrát v hale, kde působila několik let konkurenční Slavia, nebyl ze začátku přijat úplně s radostí.

Přesun to byl ale vynucený, rekonstrukce původní haly nedávala ekonomicky smysl. „Na Holešovice jsme byli všichni zvyklí, měl jsem z přesunu trošku obavy,“ říká fanoušek Sparty Filip Souček. Po základní části soutěže jsou ale moje obavy pryč, fanoušků chodí na domácí zápasy v průměru o 1500 více, než minulou sezonu.

Hlavním úkolem klubu bylo zařídit, aby z nové haly bylo cítit, že je „sparťanská“ a fanoušci neměli pocit, že jsou v cizí aréně. Na tom se začalo pracovat hned po oznámení přesunu v létě. „Komunikovali jsme hodně s fanklubem o tom, kde chtějí mít svůj kotel a snažili se vyhovět jejich požadavkům,“ říká Tomáš Zetek, tiskový mluvčí klubu. Právě atmosféru si chválí Souček. Líbí se mu, že je kotel větší než v předchozí hale a tak se dobře fandí.

Pohodlí pro fanoušky

Zvýšenou návštěvnost vidí Zetek za lepším komfortem pro fanoušky a tím, že se jedná o nové a moderní prostředí. Předchozí hala, která byla postavená už v roce 1962, takové pohodlí nenabízela. „O2 arena je jedna z nejmodernějších arén, nabízí větší pohodlí pro tým a hlavně pro nás, fanoušky,“ myslí si Souček. Právě zvýšené pohodlí, jako lepší toalety, kvalitnější sedačky, výběr občerstvení a více stánků vyhovuje Součkovi.

Nová hala nalákala Součka i další fanynku Barboru Pirklovou, aby chodili na hokejové zápasy ještě častěji. „Holešovice sice byly ráj a měly své kouzlo, ale aréna byla už moc stará a nekomfortní pro fanoušky,“ říká Pirklová. Oba dnes nechybí na žádném domácím zápase, což dříve pravidlo nebylo.

Kromě většího pohodlí je také k dispozici novější a lepší kostka nebo prstenec, čímž se může dělat zajímavější doprovodný program než v Holešovicích. „V Tipsport Aréně jsme si dělali už srandu, že nám tam za chvíli spadne strop na hlavu,“ vysvětluje Souček a dodává, že pokud by se Sparta vrátila do Holešovic, tak často by už s Pirklovou zřejmě nechodili. Na modernější prostředí si zvykli a neměnili by za původní.

Ofenzivní tým

Jedním z dalších faktorů zvýšené návštěvnosti v nové hale je podle Zetka i předváděná hra a výsledky. „Daří se nám, hrajeme ofenzivně a padá hodně gólů, lidi hokej baví a tak chodí,“ říká. Podobně to vidí i Souček, kterému se libí hlavně to, že Sparta doma téměř neprohrává a tak sleduje hlavně výhry. „V O2 areně neztrácíme body a dáváme klidně 5 a více branek na zápas, z nové haly se stala skoro nedobytná pevnost, to dříve nebylo,“ vysvětluje.

Sparta zakončila základní část na druhém místě za Libercem. Pražský klub hraje navíc velmi ofenzivně a nastřílel nejvíce gólů (200) z celé ligy. Oproti loňské základní části je to sice jen o šest více, zlepšily se ale hlavně výsledky. V tabulce domácích zápasů je Sparta letos na prvním místě s pouze třemi prohrami, z toho dvě v prodloužení. Loni byla touto dobou až sedmá.


Jakub Šedivý
Jakub Šedivý
V Generaci20 působím již třetí semestr. Baví mě na ní volnost při výběru témat. Rád píši o zahraničních politických událostech, protože si díky nim udržuji přehled o dění ve světě. Mezi mé záliby patří hlavně elektronická hudba.
Další články autora
X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.