Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky

Fanoušci hlásí: Pokřiky bychom měli vymýšlet my

Rozšířit repertoár chorálů znějících na tribunách při zápasech národního týmu. Takový je důvod, proč Fotbalová asociace České republiky vyhlásila soutěž o nový pokřik. Finálové návrhy, ze kterých mohou lidé vybírat ten nejlepší, ale podle některých zní jako slogany hodící se možná tak na autobus.
Finálové pokřiky v soutěži FAČR:

1. Na hřišti je domov můj
2. Žádný Čech neztrácí dech
3. Vy jste naše srdce, my jsme vaše krev
4. Nejste tady sami, my bojujem s vámi
5. Všichni v řadě, vlítnem na ně
6. Český lev, aby vyhrál, plive krev
7. Dát do toho všecko, to je prostě Česko
8. Česko, dá do toho všecko
9. Bojuj! A řvi! Jako čeští Lvi!
10. Zelená je tráva, fotbal to je hra. Vrba si to dává, Česko vyhrává
11. Na tý louce zelený, vyhrávaj šampioni. Pase je tam Pááável Vrba, Pááável Vrba, Pááável Vrba. Češi-Češi-Češi!
12. Z dálky je slyšet řev – to dnes hraje Český Lev! (Naše srdce pro vlast bijí, budou bít i ve Francii!)
13. Jeden národ, malá zem, s českým srdcem vyhrajem
14. Jeden tým a jeden sen, společně to vyhrajem
15. Chci vidět sílu, chci slyšet řev, ukaž, že jsi Český Lev/alternativně „ukaž, že je v tobě Lev“
16. Všichni ví, že máme srdce lví
17. Bij se jako lev – slzy pot a krev
18. Malá země, velká síla (víra), český srdce neumírá
19. Dáme góla, dáme dva, pak se sejdem u piva
20. Čech! Čech! Čech! Světu bere dech
21. Jedna, dva, srdce lva
22. Hra nám roste do krásy, páč máme dva ocasy
23. Kopačky jsou na to, at´ je doma zlato
24. Hou, hou, hou – Češi bojujou

Kdo neskáče, není Čech. Oblíbený pokřik, který chce Fotbalová asociace České republiky (FAČR) trochu upozadit. Vyhlásila totiž soutěž o nový chorál, který by měl znít z hrdel fanoušků českého národního týmu. „Žádný pokřik se neruší. To vůbec ne. Hledáme jen další alternativy, abychom rozšířili repertoár,“ vysvětluje Ondřej Lípa, ředitel Oddělení komunikace a informačních technologií FAČR, z jakých pohnutek soutěž vznikla.

Osloveným fanouškům ale tato iniciativa nepřijde št´astná. V jejich hodnocení celé akce se až příliš často objevuje slovo „směšné“ a ani jeden se do soutěže nezapojil. „Zastávám názor, že chorály a pokřiky se nedají vybírat na základě marketingových kampaní,“ uvádí fotbalový fanoušek Daniel Peterka. Zatímco na klubové scéně podněcuje vymýšlení nových chorálů fanklub, u reprezentace tomu tak není. „Proto jsme zvolili tuhle variantu,“ říká Lípa.

Virální akce na jedničku

Až prý bude existovat fanklub národního týmu, který bude sám podněcovat další fanoušky k vytváření nových pokřiků, FAČR bude spolupracovat s ním. „Nyní je to iniciativa do pléna, aby nad tím lidé začali přemýšlet. To je víceméně náš impuls,“ uvádí Lípa. Jako snahu navázat bližší kontakt s fanoušky celou soutěž vnímá i fotbalový příznivec Tomáš Már. „Je to roztomilý PR podnik. Virální akce za jedna,“ myslí si.

Právě soutěž ale podle něj fanoušky ke spolupráci nenaláká. A to kvůli čtyřiadvaceti finálovým pokřikům, které jsou „komické“. Fanouškovi Radku Šamšovi připadají některé chorály dokonce nevkusné. „Kdyby se z nich měl vybírat slogan na autobus, tak to už je jiná. V tom případě bych měl dilema, pro co hlasovat,“ říká.

Otázkou tedy zůstává, zda ze soutěže vůbec něco vzejde. Několik vybraných chorálů se na tribuny a k lidem dostane. „Do praxe je na stadionu uvedou hlasatelé. Chceme je zakomponovat do komunikace s publikem,“ vysvětluje Lípa. Podle Peterky se na tribunách chytí hlavně pokřik „Hra nám roste do krásy, pač máme dva ocasy“. Myslí si, že ho budou lidé řvát ze srandy.


Tereza Mrkvičková
Tereza Mrkvičková
Mou vášní je čtení a mým snem bylo stát se spisovatelkou. Nos mám zabořený do knihy neustále a čtu téměř vše, co se mi dostane pod ruku. Když mám knih dost, nejraději sleduji úspěchy i nezdary sportovců.
Další články autora
X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.