Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky
hokejoví fandové KHL klubu Lev Praha.

Fanklub Lva vzkazuje: Nejsme žádný komparz

Lev Praha bojuje nejen na ledě proti soupeřům z KHL, ale také o místa v srdcích hokejových fanoušků. O tom, že se mu v tomto směru zatím daří, svědčí rozrůstající se fanklub a návštěvnost, která je se svým průměrem osmi tisíci fanoušků na utkání, pátá nejvyšší v kontinentální lize.

Management týmu HC Lva Praha nasadil do boje o fanoušky velké páky. Nespoléhá se jen na jména hráčů a exkluzivitu, jakou nový tým KHL v Praze má, ale vsadil i na cenovou dostupnost lístků. Cena vstupenek se pohybuje téměř stejně jako v extralize mezi 170 až 280 Kč. Lístky ale bylo možné sehnat i se slevou, ne-li zadarmo při různých marketingových akcích. Zde se také ukázala spolupráce s extraligovou Spartou. S lístkem z utkání Sparty bylo možné dostat 50 procentní slevu na Lva a naopak.

Kvůli tomu, že někteří členové fanklubu dostávají lístky zadarmo, se může zdát, že si klub fanoušky kupuje. Ti se proti tomu ale tvrdě ohrazují. „Slyšela jsem, jak se mluvilo o fanoušcích v kotli jako o komparzu, ale tak to určitě není,“ říká Michaela, členka oficiálního fanklubu Lva, jejíž příjmení na její žádost neuvádíme.

Členové vstupenky nedostávají úplně zadarmo, ale za zásluhy pro klub. Přesněji řečeno za rozdávání bulletinů před zápasy a distribuci letáků s maskotem po Praze. K tomu ještě Michaela dodává, že nevidí důvod, proč by lidé, kteří přispívají k atmosféře na ledě i v hledišti nemohli mít nějaké výhody.

Reprezentace v KHL

Na utkání pražského mužstva se sjíždějí milovníci hokeje z celé republiky. Nejen Češi, ale i Slováci a Rusové, kteří zde žijí. „Jsem velkým fanouškem KHL a Lva Praha, hraje v něm sympatický mix českých a slovenských hráčů,“ uvádí spoluzakladatel fanklubu Slovák Matúš Kočiš.

Ve fanklubu je momentálně něco málo pod sto lidí. Stát se jeho členem může každý, stačí podat přihlášku a platit sezónní příspěvky. Ty stojí studenty a důchodce 200 Kč a dospělé 400 Kč. Fanklub se věnuje hlavně vymýšlení nových pokřiků. Ty jsou prozatím ještě ve vývojové fázi.

Již teď se ale slogany typu „teraz to príde“ a „Pražský Lev“, snaží vyburcovat diváky na tribunách, kteří se přišli podívat na výkony tohoto kádru. Pro mnohé z nich je to záležitost česko-slovenské reprezentace v převážně ruské KHL. O tom vypovídá i množství českých a slovenských národních dresů, které je možné při utkáních zahlédnout.


Tereza Mrkvičková
Tereza Mrkvičková
Mou vášní je čtení a mým snem bylo stát se spisovatelkou. Nos mám zabořený do knihy neustále a čtu téměř vše, co se mi dostane pod ruku. Když mám knih dost, nejraději sleduji úspěchy i nezdary sportovců.
Další články autora
X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.