Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky

Dukla doma soupeře válcuje, Juliska nepadla už devatenáct měsíců

Kdysi jeden z nejslavnějších klubů se po letech živoření opět dere na české fotbalové výsluní. V letošní druholigové sezóně Dukla Praha drtí protivníky zejména na domácím trávníku, kde prohrála naposledy v říjnu 2009.
Kanonýr Dukly Dani Chigou. Zdroj: Deník Sport.

Kanonýr Dukly Dani Chigou. Zdroj: Deník Sport.

Tým vedený mladým a ambiciózním koučem Lubošem Kozlem udělal z Julisky téměř nedobytnou tvrz, vždyť v této sezóně si odsud bod odvezli pouze hráči Žižkova a Sezimova Ústí.

Se čtyřbodovým náskokem nyní dejvický klub vede tabulku druhé ligy a mílovými kroky míří do nejvyšší české soutěže. „Myslím si, že Dukle by už kvůli její tradici první liga slušela. Dokonce i zázemí se na Julisce zlepšilo,“ míní někdejší hráč klubu Petr Čavoš.

Avšak cesta na výsadní druholigovou pozici byla hodně trnitá. V sezóně 2006/2007 se na Julisce hrál pouze pražský přebor. O rok později klub koupil od odstupujících Jakubčovic práva na druhou nejvyšší soutěž, ve své první sezoně se však zachraňoval do posledního kola.

Tým se ale začal postupně omlazovat. Zkušené matadory Jiřího Novotného, Luďka Zelenku či Michala Kolomazníka nahradilo nadějné mládí v podobě Filipa Rady, Tomáše Bergera, Ondřeje Vrzala, Jana Svatonského či kamerunského kanonýra Dani Chigoua. Ten v 55 zápasech v barvách Dukly nastřílel úctyhodných 30 branek. „Dani je ctižádostivý, gólový hráč. Takoví útočníci mají v dnešním fotbale velkou perspektivu,“ hodnotí střelce Čavoš, nynější asistent divizního týmu FC Přední Kopanina.
Výborné výsledky někdejšího vojenského klubu lákají do ochozů domácího stadionu stále více diváků. Zatímco v minulých sezónách chodilo na Julisku zhruba 600 lidí na zápas, nyní si na derby s Viktorií Žižkov našlo tribuny našlo cestu více než 2500 příznivců.


X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.