Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky

Český tým se vrátil mezi světovou elitu

Čeští volejbalisté zaznamenali na MS v Itálii nejlepší výsledek za posledních dvacet let. Nakonec skončili desátí, ale na své konto si připsali skalpy nejlepších světových týmů, jako jsou Bulhaři, Američané či Francouzi. Výborný výkon předvedli také proti obhájcům titulu z Brazílie.

Mužstvo vedené trenérem Janem Svobodou mohlo pomýšlet i na vyšší příčky než je desáté místo. Ve čtvrtfinále svedli čeští volejbalisté parádní bitvu s Brazilci, vedli už 2:1 na sety, ale obhájci titulu ve čtvrtém setu zabrali a nakonec vyhráli 3:2. Tím skončily reálné šance českého týmu zahrát si semifinále Mistrovství světa. Následná prohra 0:3 s Německem odsoudila český tým ke hře o deváté až dvanácté místo.

V zápasech o deváté místo zdolali čeští volejbalisté hladce Francii, ale v posledním zápase prohráli s Argentinou. I tak je desáté místo pro český tým dosavadním nejlepším umístěním na MS. Lepší deváté umístění zaznamenal naposledy ještě československý výběr před dvaceti lety v Brazílii.

„Naši borci překvapili kolektivní a bojovnou hrou, díky které zdolali například olympijské vítěze z USA nebo aspiranty na medaile z Bulharska“, komentoval výkon českých volejbalistů Daniel Pfeffer, libero pražských ČZU.

V týmu jsme měli excelentní hráče v každé činnosti. Petr Pláteník se stal nejlépe přihrávajícím hráčem šampionátu, s úspěšností 75 procent. Mezi nejlépe bodujícími hráči se umístil osmý, nejlepší desítku uzavírá český univerzál Jan Štokr. Nahrávač Lukáš Ticháček skončil ve své činnosti druhý za domácím nahrávačem Vermigliem.

Druhým nejlépe útočícím hráčem turnaje se stal Jiří Popelka, čtvrté místo patří Petru Pláteníkovi. Martin Kryštof skončil třetí na příjmu mezi libery a mezi nejlepších deset se dostal také Jan Štokr svým fantastický dělovým servisem.


X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.