Biatlon je populární i díky své nepředvídatelnosti
Sledovanost biatlonu na České televizi mluví jasně. V roce 2007 si mistrovství světa pustilo v průměru kolem 17 tisíc lidí. To letošní v Oslu přilákalo k televizím průměrně 700 tisíc diváků. Biatlon se během devíti let stal v Česku jasnou jedničkou v zimních sportech a mezi lidmi je o něj obrovský zájem. Můžou za to především úspěchy českých reprezentantů a hlavně Gabriela Soukalová. Podle redaktora Deníku Sport Iva Pospíšila lidé začali biatlon vnímat právě díky jejím úspěchům, konkrétněji od roku 2012. „Zajela v rámci Světového poháru ve slovinské Pokljuce první, druhé a třetí místo, od té doby má mezi lidmi biatlon větší pozornost,“ říká.
Soukalová tento rok také oslavila triumf ve Světovém poháru. Nedaří se ale jenom jí, úspěšná byla i zimní olympiáda v Soči, kde například Ondřej Moravec vyhrál stříbrnou a bronzovou medaili. Úspěchy má i smíšená štafeta, jako například zlato z loňského mistrovství světa. Kromě medailí českých reprezentantů zaujal lidi i samotný sport. Podle redaktora iDNES.cz Ondřeje Novotného je jedním z důvodů veliké oblíbenosti například těžká předvídatelnost výsledků. „Pořadí se může kdykoliv rychle změnit kvůli střelbě. Zároveň je široký okruh favoritů, pokaždé může zazářit někdo jiný,“ vysvětluje. „Závody jsou dynamické, střídají se tam klidné pasáže jako běh s velmi dramatickými jako střelba, to všechno je pro lidi velmi atraktivní a zajímavé,“ pokračuje. Nejen kvůli úspěchům je podle něj v Česku biatlon oblíbený.
Více prostoru médiích
Na zvýšený zájem musí samozřejmě reagovat i média, kde biatlon díky své popularitě dostává mnohem více místa. Podle Pospíšila se tak otevírá možnost psát i o tématech, která by dříve nikdo nečetl. „Dělal jsem rozhovor se Siegfriedem Mazetem, trenérem francouzského biatlonisty Martina Fourcada. Před lety bych tento materiál stěží udal, ale dnes je to téma, o které je zájem,“ říká Pospíšil. „Celkově se zvýšilo o biatlonu povědomí, zajímají se o něj a ví toho více než dříve,“ vysvětluje.
Lidi zajímá biatlon natolik, že si podle Novotného čtou i články o horších umístěních českých sportovců, což nebývá obvyklé „Měli jsme díky velkému zájmu také ze všech závodů v letošní sezoně online textové reportáže,“ vysvětluje Novotný. Pospíšil dokonce přirovnává biatlon i k podobné popularitě jakou mají nejoblíbenější sporty u nás. „Biatlon je svojí silou schopný prodávat náš deník podobně jako fotbal nebo hokej,“ vysvětluje a dodává, že i na internetu dělá biatlon nadprůměrnou čtenost.