Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky

AUDIO: Tma, hadi a ztráta signálu – čeho všeho se lidé bojí?

Pro každého člověka existují životní situace, kdy je v něm takzvaně malá dušička. Jsou to chvíle, během kterých máme z nějakého důvodu strach. Zatímco u valné většiny lidí tento pocit po chvíli odezní, u některých se strach stává nepřekonatelnou překážkou.

Lidé se často bojí tmy nebo třeba některých zvířat, jako jsou hadi a myši. Obavy máme také z různých situací, například z návštěvy zubaře. Jsou však i případy, kdy se strach stává pro člověka skutečným problémem. Ty se označují jako fobie.

Jak se bránit strachu

Nejčastějšími projevy fobií jsou bušení srdce, neklid, sucho v ústech, někdy točení hlavy. Fobie bývá většinou spjata s nějakým předmětem či konkrétní situací. Lidé trpící touto psychickou poruchou mají ale místo snahy bojovat s nemocí tendence se stresovým situacím vyhýbat.

Proti fobiím se však lze bránit postupnou léčbou. Lidé jsou pravidelně nuceni ke kontaktu s objektem, jež je zdrojem jejich strachu. Po určité době si člověk na objekt natolik zvykne a tak jej pozná, že už pro něj nepředstavuje žádnou větší hrozbu.

Fobie na mnoho způsobů

A čeho se lidé nejvíce bojí? Asi každý z nás slyšel o těch nejběžnějších fobiích. Jde například o klaustrofobii neboli strach z uzavřených a stísněných prostor, arachnofobii čili strach z pavouků a sociální fobii, jež vede až ke strachu ze styku s lidmi.

V současnosti se však objevuje i několik opravdu kuriózních fobií. Jako extrémně pověrčivé bychom mohli označit lidi s triskaidekafobií. Ti mají totiž strach z čísla 13. Lidé trpící tabofobií se obávají vysychání vlastní míchy. Novinkou posledních let je nomofobie, což je chorobný strach ze ztráty mobilního signálu. V anketě Generace 20 si můžete poslechnout, čeho všeho se lidé bojí a jak se svým strachem bojují.

Anketa:


X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.