Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky

Svatého Valentýna mladá generace moc neslaví

Když ji miluješ, nemusíš slavit. Tímto poupraveným, známým reklamním sloganem by se dal charakterizovat vztah mladých lidí v České republice ke svátku svatého Valentýna. Den zamilovaných totiž nechává většinu zadaných chladnými.
Foto:dvd-ppt-slideshow.com

Foto:dvd-ppt-slideshow.com

Zatímco v USA se 14. únor slaví už více jak sto let, k nám se svatý Valentýn dostal až po roce 1989, a možná i právě proto se mu zde nedopřává takové pozornosti jako například za mořem.

Zeptali jsme se příslušníků generace 20, zda Den všech zamilovaných slaví či nikoli.

„Ani bych ho letos neslavila, ale přítel si vzpomněl a dal mi vonnou svíčku s motivem srdce, tak jsem mu dárek oplatila bomboniérou,“ svěřila se Simona H. a dodává, že prostože není zvyklá Valentýna držet, gesto od partnera ji potěšilo.

Pro většinu respondentů ale není čtrnáctý únorový den ničím zvláštním, spíše naopak. „Já na Valentýna celkem kašlu. Pokud má někdo někoho rád, má mu to dokazovat po celý rok a ne jen během jednoho dne,“ tvrdí Marcela Č., která ve svátku vidí jasný marketingový tah.

Obchodní trik

Motivy červených srdcí se v tento čas opravdu objevují na všem možném, co lze koupit, a obchodníci si mohou mnout ruce. Vždyt´ také z podobného důvodu se tento svátek objevil ve Spojených státech. Na počátku 20. století totiž dolehla krize na jednoho prodejce papírových přání, a tak se rozhodl vzkřísit romantické pověsti o svatém Valentýnovi, který je reálnou historickou postavou z doby starověkého Říma. Svátek lásky se uchytil a obchodníkovi se rázem zvýšil obrat.

U Čechů ale kýčovité výrobky až zase tolik nebodují, mnohem více uznávají březnový Mezinárodní den žen nebo 1. květen. „Pro mě je Dnem zamilovaných první máj. To je český svátek se svou tradicí, navíc únorové počasí mi romantiku nijak neevokuje. Zkrátka svou přítelkyni obdaruji až 1. května,“ říká Martin K., který tímto shrnuje názor většiny.

Mladá generace raději oslaví svůj den zamilovanosti až na jaře a podle české tradice lásku stvrdí polibkem pod rozkvetlou třešní.


X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.