Při on-line nakupování je lepší sázet na vlastní rozum než na virtuální zrcadlo
Ne vždy je dobré spoléhat na technologie a tím spíš, když jde o virtuální zrcadla. Stále více značek se začíná orientovat na on-line nakupování, a proto vytvářejí programy, v nichž je možné si díky webkameře vyzkoušet například brýle nebo boty.
Samotné designové provedení jejich on-line produktů je ovšem na samostatnou kapitolu. Umělá inteligence měla při zkoušení často problém rozpoznat, kde má dotyčný oči a nos a brýle se všemožně kroutily po různých částech obličeje. Kdyby měly takové programy určovat, jak a co budeme nosit, chodíme už s brýlemi na puse a s čepicí na rameni. Ačkoliv i to by možná mělo svá pozitiva. Češi by se třeba trochu odvázali a konečně by začali patřit mezi ty kreativněji oblékané obyvatele Evropy. Praha by pak mohla sesadit z trůnu Paříž a Milán a stát se novým oficiálním městem módy.
Přesto je možná lepší sázet raději na vlastní rozum nebo klasické zrcadlo v obchodech a ne se spoléhat na virtuální. Hlavně, pokud zákazník kupuje oděvy a doplňky od luxusních módních domů za nemalé peníze. Boty od Gucciho sice třeba vypadají v jejich speciální aplikaci na noze dobře, ale realita může být děsivá. Možná by bylo lepší, aby si lidé počkali, než se obchody otevřou a do té doby at´ klidně chodí v kousku z minulé sezony.
Nejde ale samozřejmě jen o zbytečné vyhození peněz za věci od luxusních módních domů. Naštvat zákazníka mohou i špatně padnoucí boty od značek Bat´a nebo CCC. Na internetu si asi těžko nakupující vyzkouší, jestli ho boty náhodou netlačí a jestli nebude přeci jen lepší koupit si produkt o půl čísla větší. To samé platí o různém oblečení a parfémech, které jsou zvlášt´ před Vánoci na internetu vždy zlevněné. Když ještě nebyly obchody zavřené, mohl si jít člověk vůni vyzkoušet do obchodu a poté si parfém ve slevě zakoupit na internetu. V současné době musí spoléhat pouze na svůj šestý smysl, jestli daná vůně bude tou ideální a nebude působit lacině. Možná je ale paradox celé tohle řešit v době koronavirové pandemie, kdy bychom měli být rádi za to, že vůbec něco jako virtuální zrcadla a on-line nákupy fungují.