Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky

Při on-line nakupování je lepší sázet na vlastní rozum než na virtuální zrcadlo

GLOSA: Spousta značek se rozhodla přejít na nabídku virtuálního zkoušení produktů. Kvůli koronavirové pandemii je většina kamenných obchodů zavřených a lidé proto musí většinu věcí pořizovat on-line. A protože je navíc před Vánoci, nákupní horečka dramaticky stoupá. Na jednu stranu je skvělé, jak rychle dokázali prodejci zareagovat na krizi se zavřenými obchody, na druhou stranu tento způsob nakupování a zkoušení nedokáže napodobit nezapomenutelnou atmosféru, která klasické nakupování přináší.

Ne vždy je dobré spoléhat na technologie a tím spíš, když jde o virtuální zrcadla. Stále více značek se začíná orientovat na on-line nakupování, a proto vytvářejí programy, v nichž je možné si díky webkameře vyzkoušet například brýle nebo boty.

Samotné designové provedení jejich on-line produktů je ovšem na samostatnou kapitolu. Umělá inteligence měla při zkoušení často problém rozpoznat, kde má dotyčný oči a nos a brýle se všemožně kroutily po různých částech obličeje. Kdyby měly takové programy určovat, jak a co budeme nosit, chodíme už s brýlemi na puse a s čepicí na rameni. Ačkoliv i to by možná mělo svá pozitiva. Češi by se třeba trochu odvázali a konečně by začali patřit mezi ty kreativněji oblékané obyvatele Evropy. Praha by pak mohla sesadit z trůnu Paříž a Milán a stát se novým oficiálním městem módy. 

Přesto je možná lepší sázet raději na vlastní rozum nebo klasické zrcadlo v obchodech a ne se spoléhat na virtuální. Hlavně, pokud zákazník kupuje oděvy a doplňky od luxusních módních domů za nemalé peníze. Boty od Gucciho sice třeba vypadají v jejich speciální aplikaci na noze dobře, ale realita může být děsivá. Možná by bylo lepší, aby si lidé počkali, než se obchody otevřou a do té doby at´ klidně chodí v kousku z minulé sezony.

Nejde ale samozřejmě jen o zbytečné vyhození peněz za věci od luxusních módních domů. Naštvat zákazníka mohou i špatně padnoucí boty od značek Bat´a nebo CCC. Na internetu si asi těžko nakupující vyzkouší, jestli ho boty náhodou netlačí a jestli nebude přeci jen lepší koupit si produkt o půl čísla větší. To samé platí o různém oblečení a parfémech, které jsou zvlášt´ před Vánoci na internetu vždy zlevněné. Když ještě nebyly obchody zavřené, mohl si jít člověk vůni vyzkoušet do obchodu a poté si parfém ve slevě zakoupit na internetu. V současné době musí spoléhat pouze na svůj šestý smysl, jestli daná vůně bude tou ideální a nebude působit lacině. Možná je ale paradox celé tohle řešit v době koronavirové pandemie, kdy bychom měli být rádi za to, že vůbec něco jako virtuální zrcadla a on-line nákupy fungují. 


Anna Čmuchálková
Anna Čmuchálková
Jsem studentkou třetího ročníku Vyšší odborné školy publicistiky. Ve volném čase přispívám do online magazínů o módě. Ráda čtu, sleduji české filmy a cestuji.
Další články autora
X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.