Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky

Origami šperky vstupují na český trh

Claire & Arnaud je dvojice francouzských designérů tvořících nápadité a stylové doplňky. Jejich nejnovějším nápadem jsou šperky značky Origami Jewellery. Jak z názvu vyplývá, svou inspiraci našli v tradičním japonském umění papírových skládaček.

Ukázka origami šperků, zdroj: designmagazin.cz

Během jednoho z dlouhých zimních večerů, kdy se Claire Naa a Arnaus Soulignac se svým japonským přítelem Masayuki Murakim trpělivě učili japonskému tradičnímu umění skládaček origami, napadlo oba výtvarníky, že kromě skvělé zábavy by mohli umění origami využít při výrobě vzorů pro nové náušnice. O několik měsíců později spatřila světlo světa jejich první kolekce, která sklidila nečekaně velký úspěch.

„První kolekce se skládala z drátů a papíru s důrazem na jednoduchou krásu a pomíjivost materiálu. Nad klasickou japonskou formou ale nakonec vyhrálo využití ušlechtilých materiálů jako je zlato a stříbro,“ vysvětlují vývoj svých šperků jejich hrdí tvůrci.

Jeřáb, zajíc a jelen

Po prvotním úspěchu vznikla další kolekce náušnic a náhrdelníků, kde chladné odstíny šedé z původní série nahradily teplé barvy, aby podle slov výrobců pokořily chladnou zimu. Pro zachování dokonalé autentičnosti šperků se Claire & Arnaud obrátili přímo na japonské výrobce, kteří byli schopni pracovat s materiály jako stříbro a zlato a přitom zachovat detailní přesnost a jemnost záhybů.

Claire & Arnaud  si vybrali v rámci zvířecích motivů medvěda, jeřába, zajíce a jelena. Tato volba nevznikla vůbec náhodou. V japonské mytologii je jeřáb ztělesněním štěstí a harmonie. Jedna ze starých legend vypráví, že pokud složíte tisíc origami jeřábů a něco si přejete, do roka se to splní. Slovo zajíc se zase ve Francii používá jako označení milované osoby.


X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.