Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky
Kontroverzní pořad Like House vyprodukoval ve své první sérii veleúspěšnou partičku influencerů, druhá řada brzy následovala.

Nové hvězdičky z televizních reality show chtějí do nebe sociálních sítí

GLOSA: Reklama a influenceři ze sociálních sítí v posledních letech neodmyslitelně patří k sobě. Pro řadu mladých lidí je představa, že se budou živit díky Instagramu, snem. Právě i pro tento typ slávy a kvůli počtům sledujících se hlásí do výstředních reality show, které plní programy i českých televizí.

Kontroverzní pořad Like House vyprodukoval ve své první sérii veleúspěšnou partičku influencerů, druhá řada brzy následovala. Tvůrci v pokračování vsadili na taktiku s celebritou, čímž chtěli také upozornit na novou televizní stanici Prima Show. Modelka Agáta Hanychová tuto úlohu splnila, pro sebe navíc posbírala pár „to se mi líbí“, zpropagovala si svůj e-shop a po pár dnech se zase z vily, kde se show natáčí, spakovala. Výhodný obchod to byl pro obě strany. Bylo ale zřejmé, že Hanychová mezi teenagery nezapadala; často nechápala ani jejich řeč, kterou pojmenovala jako „anglicko-česko-moravsko-tiktokerštinu.“ Na rozdíl od ní ale mladí vědí, co je ve hře.  

Nevadí, že nad pořady, které vybírají tuzemské produkce na základě úspěchu v zahraničí, často zůstává rozum stát. Love Island nebo Svatba na první pohled nenabízí kvalitní obsah, o čemž vypovídá třeba i divácká hodnocení ČSFD. Přesto každý díl sleduje zhruba čtvrt milionu lidí. Navíc ohlasy na účastníky plní sociální sítě a novým celebritám vystřelují čísla vzhůru raketovou rychlostí. A o to tu jde.  

Pseudohvězdy dokáží sociálních sítí a dočasného zájmu lidí využít naplno: svůj Instagram nebo TikTok rozjíždějí na plné obrátky. Reklama sem, reklama tam, jejich profily přetékají příspěvky z placených spoluprací: berou zjevně naprosto vše. A tak se slečny v zájmu platících firem pyšní větším výstřihem, plnějšími rty nebo hladkou pokožkou bez celulitidy. Začínající influenceři také rádi propagují e-shopy s oblečením, nejrůznější krémy či třeba brambůrky. Vrcholem jsou pak „zdravé“ cigarety, jež se nebojí prezentovat jako „prospěšné pro tělo“.

Že jsou takové reklamy mnohdy pitomé? Ano, ale bizár a reality show jednoduše táhnou. A zatímco v „pravěké éře“ reality show jako Hotel Paradise či Vyvolení byla tím hlavním televizní sláva, nyní je jen pouhým začátkem. Nové – dočasně známé – tváře se chtějí hlavně rychle zviditelnit, udělat ze sebe marketingové lákadlo, které se dobře prodává. Komukoli, na cokoli.  


Markéta Svačinová
Markéta Svačinová
Jsem studentka druhého ročníku Vyšší odborné školy publicistiky v Praze (VOŠP). Vydala jsem se cestou Multimediální redakce, kterou takto kombinuji se psaním. Mám ráda historii, hudbu či cestování. Ze všeho nejvíce se však zajímám o sport.
Další články autora
X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.