Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky

Nechte se obléknout zrcadlem

Zrcadlový efekt vtrhl do módy. Jak se obléknout, aniž byste se museli oděvu dotknout? Na to přišli němečtí badatelé z Frauhoferova institutu, kteří svůj vynález předvedli poprvé na Mezinárodním veletrhu IFA na podzim roku 2008. Ačkoliv je tedy tento trend znám již delší dobu, v Česku o něm příliš nevíme. Ochuzujeme se tak o výhody, které nám nabízí.

Virtuální zrcadlo, Foto: ip.hhi.d

Co si představit pod pojmem virtuální zrcadlo? Jedná se o magnetické zrcadlo, nad kterým je umístěna snímací kamera, které funguje na principu rozšířené reality. Tato novinka by měla sloužit zvláště v oděvním průmyslu.

A co to znamená pro nás? Pohodlnější nakupování.

Vlastně je to velmi prosté. Prostě přijdete do obchodu, padnou vámdo oka nějaké kalhoty, tričko, mikina… Místo toho, abyste se prodírali nekonečnými řadami ramínek, barev a velikostí, které vám ve finále třeba ani nepadnou, si prostě stoupnete před „chytré“ zrcadlo, a to už vykoná ostatní práci za vás.

Kamera umístěná nad zrcadlem zanalizuje vaše tělesné proporce, parametry, ohyby v oblečení, ve kterém jste právě přišli, a podle toho vás „oblékne“. Z nabídky si vyberete, jaké oblečení, jaké barvy či loga, si chcete vyzkoušet. Váš odraz bude vypadat, jako kdybyste daný oděv měli reálně na sobě. Každý pohled do zrcadla bude totožný s tím, do jakého díváte doma v obýváku. Jediným rozdílem je, že zrcadlit se na vás bude něco, co na sobě ve skutečnosti nemáte.

Jistě, zrcadlo nám zprostředkovává svoji funkčností pouze jeden z pěti smyslů. A vidět není to samé, co cítit. Proč si ale nevybrat nejprve to, co by nám na míru padlo, hodilo se k nám, a ještě se nám líbilo. A až poté do oblečení skočit?

Bez doprovodu je nakupování někdy opravdovým peklem. Davy lidí, napadnoucí velikost vyvolává opětovné oblíkaní se a odchod pro velikost jinou. Jste omezeni počtem kusů oblečení, což neustálému přecházení mezi kabinkou a obchodem nepřidá. S takovým zrcadlem byste si mohli nejprve vybrat oblečení, které by vám přesně sedlo a poté si vybrané kousky vyzkoušet.

Praktičnost celého zařízení je nepopíratelná a technologicky se stává až přelomovou. Představte si, jaké věci by se dali do budoucna s takovouto hračkou dělat. Než si necháte od kadeřnice vymodelovat účes, který vám ve finále totálně nesedne, mohli byste zjistit, jak byste s novými zelenými vypadali. A dalších možností jak zrcadlo využít by se našla jistě celá škála.

Ostatně, malou ochutnávku virtuální podívané můžete sami využít. Firma Rey Ban specializující se na brýle, nabízí na svých stránkách program, díky němuž si brýle můžete virtálně nasadit a „vyzkoušet“. Najde to ho na http://www.ray-ban.com/usa/neverhide/events/virtualmirror.

Kateřina Hadincová


X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.