Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky

AUDIO: Náramek je jako můj deník, tvrdí studentka

Krása u šperků už nestačí - některé ženy si je vybírají tak, aby měly svůj význam, nějakou myšlenku nebo aby vyjadřoval nějaký příběh. V poslední době je u dívek velmi oblíbený náramek od dánské značky Pandora. Záleží totiž hlavně na kreativitě majitelky.

Zajímavý design, originalita a kvalitní kov – snad téměř každá žena alespoň jednou zatoužila po takovém šperku. Vyjadřoval by její osobnost a zároveň by se stal ideálním módním doplňkem a talismanem v jednom. Své majitelce by vždy při pohledu na něj připomínal výjimečné chvíle a stal by se tak neodmyslitelnou součástí její osoby.

Některé dívky si nové ozdoby pořizují na památku nebo si na nich sestavují své cíle, kterých dosáhly či priority. Studentka Monika Jíchová (21) vlastní šperk, na kterém má již deset korálků. „Do svého náramku postupně zasazuji své vzpomínky. Je to jako můj deník,” tvrdí. Velký význam pro ní má miniaturní socha Svobody. Tu si pořídila po návratu ze Spojených států. Také přívěsek vlajky USA, který jí pořídil její přítel, je vzpomínkou na výlet za hranice.

Šperk má svůj příběh

Mánii „sběratelských” ozdob propadla také studentka Nikola Fousová (22). „Před třemi lety jsem dostala svůj první šperk jako dárek od známé. Od té doby jsem tomu propadla,” vypráví. Fousová vlastní již čtyři náramky a každý má podle ní svůj příběh. Nejraději má však zirkonové srdíčko, které dostala jako dárek od přítelovy matky za úspěšné absolvování zkoušek.

Fousová dodává, že i přes to, že jeden stříbrný náramek stojí kolem 1500 korun, se do něj rozhodně vyplatí investovat. K jednotlivým šperkům se totiž dají dokupovat korálky či přívěsky s různým designem a významem jako je láska, štěstí, radost a podobně. „Každý si může seskládat náramek podle svého, tudíž se nestane, že by měl někdo stejný jako mám já,” dodává Fousová.

Přívěsky zvýrazní osobitost

Galeristka Kateřina Rezková říká, že unikátní ozdoba nepodtrhne pouze outfit, který má člověk na sobě, ale také zvýrazní naší osobitost. „Šperk vyjadřuje naše hodnoty, kultury, i to, jak si sami sebe vážíme. Můžeme si obléknout tričko za babku, ale šperk by k nám měl patřit, měli bychom ho vybírat velmi pečlivě,“ uvedla pro dámský webový magazín ona.idnes.cz. 

Dánské náramky inspirované řeckou mytologií, astrologií a kulturou, podnítily k tvorbě i další šperkařské firmy. Jedná se například o americkou firmu Chamilia, nebo Trollbeads, která pochází také z Dánska. Dnes jsou šperky Pandora prodávané ve více než padesáti zemích světa již 33 let a mezi další sortiment oblíbený u žen jsou také prstýnky, náušnice a náhrdelníky.

Poslechněte si anketu Anny Basikové na téma ozdobných náramků:


Melánie Krýslová
Melánie Krýslová
V Generaci 2O jsem již třetí semestr za sebou a nyní působím jako redaktorka a editorka v zahraniční rubrice. Odjakživa mě bavily knížky a psaní různých článků a povídek. V Generaci mám možnost se zdokonalovat a jít si tak za svým snem.
Další články autora
X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.