Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky

Marketingová ředitelka Zootu Pavlína Louženská: Ženy si neumějí jasně říct, co požadují

Důležité je mít vizi, vědět, čeho chceme dosáhnout a nebát se ozvat. Takové je motto Pavlíny Louženské (31), marketingové ředitelky online obchodu Zoot. Původně učitelka angličtiny je dnes jednou z mála žen, která často hovoří o své kariéře.

Co vás motivuje být lepší a posouvat se v kariéře stále dál?
Že mám jasnou vizi toho, čeho bych chtěla dosáhnout. Já vždy říkám, že jednou budu šéfovat digitální sekci pro Burberry, což je velká britská módní značka. Moje vize mi umožňuje dělat další kroky, vidím díky ní svůj cíl, a když dojdu na nějakou „křižovatku“, pomáhá mi určit, co dál.

Proč mají ženy větší problém s pracovním postupem než muži?
Protože si ženy neumějí o věci říkat a bojí se být slyšet. Podle mě, když víte, co chcete, tak je hned jednodušší se ozvat. A současně pro mě jako pro vedoucí je pak i jednodušší vám to dát, když máte jasnou představu. Pokud za mnou přijdekolegyně s konkrétním dotazem, tak jsem schopná ji dát jasnou odpověď.

Často se cíle pojí i s důvěrou v sebe sama a mnohdy tak může být důvodem neúspěchu i nízké sebevědomí. Měla jste nebo máte s tím problém?
Mám s tím problém do dneška. Trpím totiž imposter syndromem (nedokázat přijmout svůj úspěch, pozn. red.), kdy si myslím, že na té pozici, kde jsem, musím být úplným omylem. A že se po cestě stalo něco špatně. Čekám, že někdo přijde, odhalí mě a řekne: „Hele Pavlíno, možná budeš dělat uklízečku. A možná ani to ne, protože uklízet neumíš.“ Je hodně těžké s tím bojovat. Mou taktikou je makat, protože chci vědět, že jsem připravená. Nejdu do věcí úplně po hlavě.

Kromě „makání“ je ještě něco dalšího důležitého, co by se měl člověk naučit?
Druhou věcí je, že se nebojím říct, že nevím. A to je něco, co jsem si osvojilaz práce, kdy jsem učila angličtinu. Protože v hodinách se mě často někdo zeptal na nějaké slovíčko, například jak se řekne válečný zákop a já jsem to nevěděla. To přiznání, že nemusíte vědět všechno, je důležité.

Ovšem většinou není snadné si přiznat, že člověk něco neví a zvláště pro ženy. Proč?
Já si myslím, že dnešní doba sociálních sítí neskutečně nahrává domněnce, že jsou všechny ženy naprosto perfektní. A my jsme ty jediné, které se utápí v dřezu plného špinavého nádobí. Řekla bych, že jedno z řešení je začít reflektovat fakt, že sociální sítě nejsou realita a za druhé se nebát mluvit o svých slabostech. Já často přiznávám, že něco nezvládám, protože jsem přesvědčená, že to ostatním ženám může pomoci. Vzájemně bychom na sebe měly konečně přestat dělat ramena a říct si: „Hele v pohodě, já to občas také nedávám.“

Nepřijde vám, že právě tu vizi perfektní ženy přiživují i ženské módní časopisy?
Já sbírám módní časopisy, takže pro mě je toto téma srdcové. Současně ale nemám konfekční velikost a dělám v módě.Celkem zvláštní souhry. A tyto časopisy zbožňuji právě proto, že vytvářejí reality, o kterých vím, že neexistují. Říkám o sobě, že věřím na jednorožce, protože to je svět, ve kterém všechno jde. A prohlížet si vystylizované modelky, číst si o ženách, které drží všechny detoxovo-paleo-bezlepkové diety a dívat se na drahé oblečení, to je hezký únik od reality. A pokud začneme módní časopisy chápat jako něco, co nás může nasměrovat k našemu snu, tak je to podle mě v pořádku.

A jaký je tedy klíč k úspěchu?
Já se pořádptám. Podle mě jsem občas jako dítě, které neustále opakuje: „A proč?“ Ale je to něco, co mi pomáhá. A řekla bych, že naše ženská přirozenost, kdy se nebojíme toho, že naše ego by mohlo zůstat poskvrněné, je naší sílou – něčím, co nás všechny může dovést na vrchol. Mimo to pro mě moje práce představuje i můj koníček. Tohle spojení nás může současně ničit, ale tím, že nad svojí prací přemýšlím v podstatě kdykoli, mě posouvá dopředu. A právě nalezení toho, co nás posouvá dál,je ten klíč.

 

Box:
Pavlína Louženská (31) vystudovala anglickou literaturu na Masarykově univerzitě v Brně. Po dokončení studia pracovala sedm let jako učitelka angličtiny. Poté přišla změna a Pavlínu Louženskou oslovil obor IT. Prošla několika startupy a následně se propracovala až na pozici marketingové ředitelky digitální agentury H1.cz, ve které byla do letošního dubna. Dnes působí na stejné pozici v největším českém online obchodu s módou Zoot, kde zodpovídá za marketing tří zemí – Česka, Slovenska a Rumunska.


Alžběta Šimková
Alžběta Šimková
Mám ráda kulturu, konkrétně divadlo, umění a klasický balet, který jsem sama řadu let tančila při Statní opeře. Zajímám se o lidská práva a ekologie. VOŠP studuji letos třetím rokem. V Generaci 20 působím jako redaktorka.
Další články autora
X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.