Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky

KOMENTÁŘ: Pohled na krásu je přece individuální

Globální internetová seznamka Beautiful People (krásní lidé) se chlubí tím, že se do ní mohou dostat jen opravdu atraktivní lidé. Otázkou ovšem je, zda se zakladatelům této celosvětové sociální sítě daří mít mezi svými uživateli pouze tyto vybrané typy. Takový úkol je totiž v podstatě nemožný.

Při žádání o vstup na tyto stránky si představujete, že si tedy budete moci vybírat pouze mezi lidmi podobnými například bývalému fotbalistovi a módní ikoně Davidu Beckhamovi či topmodelce Taťáně Kuchařové. Alespoň takto se Beautiful People svými požadavky o přijetí a celosvětovou reklamou tváří. Po vlastní zkušenosti jsem však přesvědčená o tom, že seznamka až tak nenaplňuje to, co hlásá. Ještě aby splňovala. Bylo by dost zvláštní, kdyby všichni byly atraktivní pro všechny. To přeci není ani fyzicky možné.

Pro mě osobně bylo totiž po desetiminutové prohlídce náhodných mužů z České republiky na Beautiful People, tak polovina neatraktivních. Což znamená, že heslo „Online randění pouze pro krásné lidi”, které seznamka hlásá už na úvodní stránce, neshledávám až tak pravdivým, a spolu s tím i celou tuto estrádu okolo seznamování za zbytečnou. Je totiž jasné, že každý člověk má naprosto jinou představu o zevnější kráse, a proto není možné určit jakýsi ideál a zavděčit se všem členům.

Systém hodnocení vzhledu žadatelů o vstup na tuto seznamku je totiž naprosto absurdní, jako je tomu například v soutěžích typu Česká Miss. Jak může několik lidí rozhodovat o tom, kdo je krásnější než někdo druhý, ba dokonce, že hezký není? Dala bych ruku do ohně za to, že každý člověk, který žádal o přijetí do této komunity, by byl pro někoho atraktivní. Co když se nějakému hezounovi líbí dívky s větším nosem, ale právě kvůli němu se na tuto seznamku nedostanou? Nemluvě o tom, že kdekdo má svůj osobitý šarm, který na fotografiích vůbec vidět není. Je tak dost pravděpodobné, že jsou na této sociální síti rušeny žádost lidí, kteří by později byli pro ostatní uživatele půvabní.


Kristýna Škodová
Kristýna Škodová
V Generaci20 působím v zimním semestru 2015/2016 jako vedoucí lifestylové rubriky. Zajímám se o arabskou kulturu, islám a sport (především fotbal). Ráda cestuji. Čas nejraději trávím se svojí rodinou a mým anglickým buldokem Cooperem na nějakém klidném místě.
Další články autora
X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.