Komentář: Levná móda zahraničních e-shopů se na úkor kvality nevyplatí
Po dokončení čtyřdolarové platby za úžasně vypadající kalhoty se už člověk nemůže dočkat, až přijde do schránky výzva k vyzvednutí balíčku na poště. Na oblečení za přibližně sto korun se přeci vyplatí i několik týdnů počkat. To je ovšem jen pocit vzrušení z levného nákupu. Oděv, který následně dorazí v horších případech až za měsíce, je dost často v naprosto katastrofálním stavu.
I přes to všechno se u triček, šatů a dalších „módních kousků” zobrazují tisícovky objednávek z celého světa. Tato vysoká čísla nutí člověka přemýšlet o tom, zda všem těm zákazníkům nevadí, že pravděpodobně vyhodí několik stovek rovnou do koše. Protože mně to tedy rozhodně vadí. Když otevřu balíček, ve kterém je košile o několik velikostí menší, než je uvedeno na objednávce a po dvou dnech mi upadne většina knoflíků, veškerá euforie z ušetřených peněz rychle přechází.
Fakt, že móda objednaná z takovýchto portálů je ve většině případů velice nekvalitní, dokládá také stránka na Facebooku. Na ní se den co den objevují nové fotografie od nakupujících, kteří zde porovnávají příchozí produkty se slíbeným zbožím na fotografii a popisku. Při náhodném prohlížení příspěvků od nespokojených zákazníků je nutno podotknout, že některé zveřejněné úlovky by se nedaly použít ani jako převlek na maškarní ples. Oblečení neodpovídá ani barvou, ani kvalitou a v některých případech ani velikostně, což je u kupujících největší kámen úrazu.
Reklamace přes půl světa
Samozřejmě že prodejci nabízejí možnost vrácení zboží či peněz při nespokojenosti. Kolik lidí se ale donutí k tomu, domlouvat se dny či týdny s cizinci o vrácení balíčku, který poletí přes půl světa? A na náhradu se bude čekat další měsíc či dva? To si asi špatně sešitý svetr s upadanými knoflíky raději nechají na procházku se psem. Když už se totiž odhodlají a balíček do Číny odešlou, nemají žádnou jistotu, že po dalším zdlouhavém vyřizování nepřijde podobný paskvil, akorát s jiným problémem.
Je tedy rozhodně lepší zajít do kamenného obchodu, kde je nejen možné vidět na vlastní oči kvalitu a barvu výrobku, ale také si oblečení hned vyzkoušet. A i v nákupních centrech se dá při zvýšené pozornosti nakoupit za velmi nízké ceny, jaké jsou nabízeny na zahraničních portálech. Například při sezónních slevách. A když už někdo nemá čas a energii pobíhat po obchodech a musí tak volit nákup na internetu, at´ raději volí nákup v tuzemských e-shopech. Na ty se dá při nespokojenosti přece jen osobně došlápnout.