Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky

Holku na motorce poznám hned. Posed chlapa totiž není tak sexy, říká majitelka Harley-Davidsona

Velký černý stroj, vousy, tetování a velké břicho – typický popis muže, který jezdí na motorce Harley-Davidson. Tento zažitý obraz motorkářů ale vyvažuje něžné pohlaví. Americký výrobce motocyklů se totiž začal soustředit i na dámy a ikonické stroje jsou tak stále dostupnější i křehkému pohlaví. Podle statistik značky Harley-Davidson po světě jezdí 7 % žen, které se nebojí využít tuto značku motocyklu. Jednou z nich je i třicetiletá Žaneta Dzobová, realitní makléřka a moderátorka v rádiu.

Motorkářek stále přibývá. Na srazech, které pořádá Harley-Davidson, je ale stále více můžu než žen. Jak se na takových akcích cítite?
Záleží na sestavě dotyčných. Ve společnosti obávaných Hell Angels (klub motorkářů pocházejících z USA, který je jedním z nejznámějších motorkářských gangů vůbec, pozn.red.) má člověk trochu rozporuplné pocity, vzhledem k jejich spojení s drogami, obchodem s bílým masem a nelegálním obchodům se zbraněmi. Jinak se ale mezi motorkáři citím dobře a myslím, že to jsou vesměs pohodáři. Většinou jsou ohleduplní a třeba i pomůžou, když je nějaký problém s motorkou.

Historie značky
Motocyklový výrobce Harley-Davidson je jedním z nejznámějších prodejců tohoto dopravního prostředku. Česko má nejstarší existující klub této značky na světě. Typickým znakem těchto motorek je osobitý zvuk a vizáž. H-D oslaví v příštím roce 115 let od založení a pro oslavy byla tentokrát vybrána Praha, která bude hlavním stanovištěm pro čtyřdenní celosvětovou akci.

Proč jste se rozhodla právě pro motorku Harley-Davidson?
Nebyla jsem vyloženě člověk, který má vysněnou značku. Těsně před finálním rozhodnutím pro motorku Harley-Davidson Street 750 jsem měla vybraný motocykl Yamaha XJ 600, vzhledově takzvaný naked bike. Na výstavě mi ale má nynější motorka padla do oka, díky jednoduchému stylu. Později jsem zjistila, že se mi zamlouvají i její parametry jako je výška, těžiště a celkový posed. Zažité představy o tom, že jenom chlapi jezdí na mašinách, jsou pryč. Ženy se, podle mého názoru, derou vpřed nejen profesně, ale také přibývá víc motorkářek.

Znáte ve svém okolí nějaké motorkářky?
Pár takových znám, navíc jsem členkou holčičí motorkářské skupiny na Facebooku, kde se neustále rozrůstáme. Nedávno se mi přítel smál, když jsme jeli autem kolem dvou motorek a já hned poznala, že jsou to ženy. Posed chlapa na motorce není totiž většinou tak sexy.

Tíhla jste k motorkám už v mládí, nebo jste si k motocyklům našla cestu až později?
Moji ex-partneři byli téměř do jednoho motorkáři a táta měl v devadesátých letech jako jeden z mála silniční motorku Suzuki, takže jsem se v tomto okruhu lidí pohybovala už od mala. Jezdit jsem začala někdy od 18 let. Měla jsem skútry a teď mám druhý rok motorku Harley-Davidson, se kterou jsem zatím najezdila přes 19 tisíc kilometrů.

To vychází kolem 9,5 tisíc kilometrů na rok. Jezdíte i na moto výlety?
Ano, nejvíce mě zaujalo cestování po Balkánu a Peloponésu. Ale mnohem raději než známá místa plná turistů mě lákají osamocené přírodní krásy. Jako Alenka v říši divů jsem se cítila po cestě napříč horami v Rumunsku, Bulharsku, Černé hoře, Makedonii, Albánii a Řecku. Jsem totiž typ člověka, který ve volných chvílích utíká od civilizace do přírody. Po pár hodinách jízdy na motorce přejedete do jiného světa, kde jsou člověkem nedotknutá panoramata, což je kouzelné. Až nasbírám potřebnou odvahu a odhodlání, tak vyrazím cestovat směrem na východ.

Na moto výlety zatím s doprovodem

Jezdíte tedy sama, nebo máte raději, když jede více lidí pohromadě?
Jezdím z 90 % sama, protože motorku využívám jako dopravní prostředek do práce a po realitách. Mám ještě auto, tak to střídám. Zbylých 10 % padá na moto výlety, na které jezdím většinou s někým, protože jsem tak trochu srab a vydat se na cestu čítající více jak 1 000 kilometrů sama si ještě netroufám. Navíc ještě nemám tolik najeto, takže je společnost vždy bezpečnější. Motorku si sama zatím taky neopravím, kdyby náhodou…

Při takovém používání je důležitý pravidelný servis. Jaká je finanční náročnost údržby takového stroje?
Kdybych byla student, tak bych si troufla pořídit si maximálně skútr, a to hlavně ty, které se vyrábějí v Koreji. Na takové se totiž shánějí snadno a levně náhradní díly. Když si pořídíte novou motorku, jako v mém případě, jezdíte první 2 roky na garanční kontroly, výměna pneumatik a klasické kontroly jsou samozřejmé. Ročně to činí asi 20 tisíc korun. Do toho nepočítám pohonné hmoty. Na jednu nádrž ujedu v průměru 200 kilometrů a to také není úplně levná záležitost.

Váš typ motorky váží skoro čtvrt tuny, což není zrovna lehký stroj. Potkala vás na cestách nějaká nehoda?
Jak se říká, motorkář, který nikdy neboural, není motorkář. Mně se to stalo zrovna nedávno v Praze, ale naštěstí v malé rychlosti. Přejela jsem tramvajové koleje, které byly zrádné a před zraky stovky turistů v centru Prahy mi motorka podklouzla. Ale žádná vážnější nehoda se mi zatím naštěstí nestala.


Kateřina Holíková
Kateřina Holíková
Jsem studentkou druhého ročníku na Vyšší odborné škole publicistiky v Praze. Studuji zaměření autorská žurnalistika a jsem redaktorka domácí rubriky v Generaci 20. Kromě psaní článků ráda čtu detektivní knihy skandinávských autorů. Ráda cestuji, díky čemu jsem si nejvíce oblíbila USA.
Další články autora
X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.