Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky
Přehlídka Denisy Nové, Designbloku 2012 zdroj: Monika Šimůnková

Designblok 2012 patřil módě, stylu i luxusu

Již počtrnácté oslavoval první říjnový týden v Praze kreativitu designérů na poli bytových doplňků i módy. Celkem 58 míst po celé metropoli, hostilo událost jménem Designblok. Milovníci krásných šatů, doplňků i nábytku si zde skutečně přišli na své. Generace 20 vám v následujícím článku přináší své zážitky z tamějších módních přehlídek i výstavních prostor.

Navštívit Designblok, festival módy, stylu a kreativity, den před jeho zakončením znamená převážně prodírání se davy nadšených návštěvníků, kteří se přišli na poslední chvíli třeba jen inspirovat nebo i nakoupit nějaký zajímavý doplněk do bytu či šatníku. Avšak jakkoliv může být pohyb na festivalu náročný, nutno říci, že to stojí za to.

V průběhu týdne se do festivalu zapojilo 58 míst skýtajících výstavní síně i značkové obchody. Nejvíce stánků a průvodních akcí se však soustředilo na hlavních tří stanovišt´ Designbloku, a sice do Clam- Gallasova paláce v Husově ulici, do Šporkovského paláce v Hybernské ulici a do kostela  sv. Samuela a Judy. Generace 20 navštívila všechny tři.

Letošní ročník představil talenty

Letošní 14. ročník představil nejen výtvory již zkušených návrhářů a bytové doplňky, nově také upozornil na nastupující generaci designérů, kteří získali prestižní ocenění Designblok Talent Cards. Držitelům této ceny bylo umožněno prezentovat své práce přímo na Designbloku. Konkrétně ve Šporkovském paláci, kam vedly naše první kroky.

Jednou z vítězek byla Monika Krobová, studentka oděvního návrhářství v ateliéru návrhářky Liběny Rochové. Monika byla zařazena do kategorie Fashion Talent Card, kterou hodnotila i kurátorka Designbloku Jana Zielinski nebo modelka Daniela Peštová. „Obdivuji práci lidí, díky kterým mohu na této události být, proto jsem št´astná, že je zaujaly mé modely,“ řekla  Monika, která také představila svou kolekci na páteční přehlídce věnované právě nastupující generaci designérů.

Kostel hostil módní show

Všechny přehlídky se odehrávaly v kostele sv. Šimona a Judy v Dušní ulici. Páteční mladé talenty vystřídaly v sobotu přehlídky zkušených a známých návrhářů. Na molu se představily také modely Denisy Nové nebo Kláry Nademlýnské.

Tento módní maraton začal milým překvapením. Plánovaný začátek přehlídky Chatty se neopozdil zdaleka tolik, jak je u podobných akcí zvykem. Pouze několik minut po třetí hodině mohli návštěvníci zhlédnout a zhodnotit novou kolekci Praign Mantis  podzim/zima.Výrazným oživením se staly kšilty, které zakrývaly horní polovinu obličeje všech modelek. Z tváře tak byly vidět jen výrazně nalíčené rty.

Těsně před přehlídkou české návrhářky Denisy Nové se museli organizátoři vypořádat s nemalým problémem. Vstupenky nedorazily na místo a nebylo tak do poslední chvíle možné pouštět návštěvníky do předsálí, natož usazovat podle sedadel.

Když se problém vyřešil, sál byl nabitý k prasknutí a modelky začaly bosé a rozcuchané předvádět. Ospalou atmosféru  dotvářela i klidná a pomalá hudba. K vidění byly převážně černé, bílé a oranžové modely vyzařující jednoduchost a purismus.

Nademlýnská nenadchla

V osm hodin večer začínala přehlídka Eternal Pieces Kláry Nademlýnské, v níž se vracela ke svým oblíbeným kusům. Nešlo ale o nudnou prezentaci již známých modelů. Nademlýnská si pouze vypůjčila již známé střihy a oživila je. V kolekci se objevily pro návrhářku typické nadčasové ryze ženské střihy.Celou show provázela energická hudba, která zvýraznila profesionální výkony modelek.

Hned, jak vstoupily první modelky na předváděcí molo, se na tvářích diváků objevily spokojené úsměvy, a nezmizely až do závěrečného defilé. „Krásné modely, které jsou určeny pro běžné nošení, mě nadchly, co ale vše naprosto umocnilo, byly prostory, v nichž přehlídka probíhala,“ shrnula jedna z návštěvnic atmosféru večera a originální místo konání.


X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.