Češi šílí a vrhají se po hlavě do ledových vod
„Buďte zdraví a dožijte se vysokého věku,“ vybízel nedávno titulek článku jednoho lifestylového časopisu, který také zčista jasna „objevil“ zázračný lék na stárnutí a hubnutí – otužování. Ze zasněžených rybníků se v lednu a v únoru stal málem nový Václavák. Plavání v ledové vodě je zkrátka in. To, že to pro laiky není úplně bezpečná aktivita, je, zdá se, vedlejší. Ještě před rokem by většina z nás na lidi v plavkách u zamrzlého rybníku zírala jako na blázny. Zabořili bychom nosy do teplé péřovky a pokračovali v cestě. Letos se ale s otužilci roztrhl pytel a ve vodě jich bylo snad víc než ryb.
Z otužování se stala móda. Kdo nedal fotku své hlavy nad zamrzlým rybníkem na Instagram, jako by nebyl. Nadšenci se pak často pod příspěvkem chlubili, jak jim plavání v ledové vodě pomohlo shodit pár kilo a posílit zdraví.
Očekávání zázračné omlazovací kůry motivovalo lidi k tomu, aby se v mínus pěti svlékli a vlezli do ledové řeky. Ovšem aby procedura měla smysl, je potřeba vytrvat a dělat vše správně. Bylo by zajímavé vědět, kolik nováčků vydrželo s otužováním déle než pár dnů. To, co si za tak krátkou chvíli odnesli, byly spíše omrzliny na prstech a řezné rány od ledu. Rizikovější skupiny si mohli uhnat i pořádný zápal plic. Což je v době covidu obzvlášt´ velký hazard.
S rostoucí teplotou a tajícím sněhem se však otužilci z vody úplně vypařili. Břehy bez bílé pokrývky asi nejsou dostatečně fotogenické, a kvůli tomu instagramové posty už nedostávají tak veliký počet lajků jako na začátku roku. Koupání bez poetické zimní krajinky už pro dočasné nadšence není in. Místo toho máme bláto. Takže trend letošní zimy je definitivně za námi, my se ale můžeme těšit na další internetový módní hit. Kdo ví, třeba bude pózování v bahnitém poli cool příští rok.