Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky

Back to mother´s wardrobe aneb retro útočí!

Těžko uvěřit tomu, že ještě při nedávné nostalgické prohlídce starých fotografií jsem nad matčinou módní kreací, kterou si dokázala před více jak dvaceti lety obléci, otáčela oči vsloup. S vyčítavými pohledy typu „Já snad nemůžu být tvoje dcera!“ jsem pro mě vskutku strašidelné obrázky uložila zpět a neměla jsem nejmenší tušení, že právě ve stejnou dobu dávali Dolce a Gabbana hlavy dohromady a k vytvoření nové kolekce se nechali inspirovat právě matčiným mládím.

Věřte nebo ne, rok uběhl a v popředí módních časopisů se začala objevovat velká vyztužená ramena, „mrkvové“ kalhoty s vysokým pasem nebo nejrůznější typy košilí, které se daly uvázat na několik způsobů. Legíny a dlouhé svetry často dokreslovaly korále vázané na uzel. Ani na úšesy se v tomto směru nezapomnělo. Přestože již ženy neřeší svoji kudrnatou hřívu mokrou trvalou, nýbrž profesionální značkovou kulmou, nadále jsou vlnky skvělou tečkou retro modelu.  Je sice hezké jít s dobou, ale na pořízení podobného outfitu jsem ještě dlouhou dobu neměla odvahu. Onen osudný den však přišel a nátlaku novodobých trendů jsem po chvíli váhání podlehla i já.

Přestože jsem při obměně matčina šatníku se smíchem vyhazovala ty otřesné plísňové džíny, přišel den, kdy jsem se s nimi vrátila domů. Tentokrát však byly mé. Zajímavé je to, jak se role najednou otočily. Přestože jsem se domnívala, jakou radost touto koupí své matce udělám, dost jsem se zmýlila. Výsměch a oči vsloup tentokrát dorazily na můj účet. Stejně tak, jako mě před pár lety přišly staré kousky v matčině šatníku nenositelné, nyní je vnímá ona stejně s tím rozdílem, že tentokrát jsou opravdu šik. Jedinou vřelou osobou k dnešním comeback trendům je má babička. Možná za to můžou vzpomínky na relativní mládí, které jí problesknou hlavou pokaždé, když mě spatří. Iniciativně mi častokrát nabízí, že sejde do sklepa a najde naprosto stejné sluneční brýle, které mám nasazené na očích.

Po mé mamince – samozřejmě. Spolu s brýlemi jsem už mohla být vlastníkem letních prostřihaných kozaček, kožené sportovní tašky značky Adidas a květované jarní čepice, kterou jsem si podle mé babičky kupovala naprosto zbytečně – „Takových peněz stála a já tu stejnou mám dole ve sklepě!“ Častokrát jsem přemýšlela, jestli do té retro skrýše opravdu společně nesejdeme a já neulovím pár kousků. Babička zavzpomíná a já ušetřím.

Módou 80. let se v dnešní době inspiruje většina mladých lidí, ať už zavítají do vyřazeného šatníku svých rodičů nebo si podobné kousky zakoupí v jednom z mnoha obchodů, které se na tuto módu orientují. Jedním takovým je i H&M pro jehož zimní kolekci se osmdesátky staly hitem číslo jedna. Milovníci této éry si zde jistě přijdou na své. Tvůrci této kolekce neopomenuli ani korzety, vyztužená ramena a zvýrazněné boky u košil, sak, šatů i sukní. Celkový look můžeme podtrhnout i stylovými doplňky v podobě korálů, náušnic nebo šátků.

Je opravdu pozoruhodné, jak se móda našich rodičů vrací. Byli si vůbec vědomi toho, jak nadčasově chodí oblečeni a že i za dvacet let by byli módní policií ohodnoceni jedničkou? A co naše generace? Uschová své módní výstřelky ve sklepě svým dětem nebo se snad éra tygrovaných legín a červených rtěnek již nebude opakovat?


X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.