Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky

Výzva „Není nutno nezpívat“ přilákala spíše rýpaly

GLOSA: Pryč jsou doby, kdy na člověka lidé pohlíželi jako na blázna, když si na veřejnosti nahlas zpíval. Češi se zkusili inspirovat Italy a Španěly, kteří se v karanténě snaží všemožně zabavit a také poděkovat zdravotníkům veřejným a společným zpěvem. Ale moc to nevyšlo.

V době, kdy svět sužuje pandemie koronaviru, lidé mají strach a upadají do depresí, trocha optimismu určitě neuškodí. V Česku i proto vznikla výzva ‚Není nutno nezpívat‘. Někteří lidé se k ní přidali, protože jim to přišlo jako sympatické gesto. Jiní akci komentovali slovy, že je hloupost zpívat si vzhledem k současné koronavirové situaci. Tím spíše, že ve zvolené písni zaznívá, že ‚zažít krachy – nevadí!‘ a že se zrovna dvakrát nehodí hledat něco pozitivního na tom, že zejména živnostníci a menší podniky stojí před bankrotem. 

Cíle pořadatelů byly ale bohulibé: zapomenout na chvíli na problémy a hlavně – poděkovat zdravotníkům a obecně lidem v první linii. Už to, že aspoň část Čechů byla ochotna vystoupit ze své komfortní zóny a po vzoru Italů a Španělů začali zpívat nejen doma, ale i na veřejnosti, je malý zázrak. 

Zdeněk Svěrák s Jaroslavem Uhlířem se snažili s písní Není nutno veřejně ukázat solidaritu a poděkovat zdravotníkům. Nutno přiznat, že jejich snaha nevyšla úplně podle původních představ. Z toho ale nelze vinit skladbu, jejíž text je přes dvacet let starý. Píseň za rozhodnutí vlády a politiků nemůže. Natož za koronavirus. Možná měl ale Svěrák raději zazpívat Píseň proti trudomyslnosti. To by snad byli spokojeni všichni. 


Anna Čmuchálková
Anna Čmuchálková
Jsem studentkou třetího ročníku Vyšší odborné školy publicistiky. Ve volném čase přispívám do online magazínů o módě. Ráda čtu, sleduji české filmy a cestuji.
Další články autora
X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.