Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky

Vodní projekce nabídla kromě kulturního zážitku i reklamní spot

Náplavku ozařují laserové paprsky. Většina návštěvníků se snaží protlačit do předních řad alespoň své děti, kterým místo večerníčku slíbili barevné překvapení promítané na vodní hladině. Hledištěm slibované velkolepé show společnosti Sazka se od čtvrtka 9. do soboty 11. října stalo nejen Rašínovo nábřeží, ale také silnice nad ním i okolní mosty. Největší úspěch měly obrazce rostlin, nejméně se divákům líbilo narušení projekce reklamním spotem.

Při čekání na začátek páteční vodní projekce pořádané u příležitosti prvního losování Eurojacpotu v České republice na Náplavce poslouchám rozhovor mladého páru za mnou. Baví se o návštěvě Křižíkovy fontány a spekulují, zda se jí tato událost alespoň trochu přiblíží. Na obloze se v tu samou chvíli objevují laserové paprsky a rozeznívá se dynamická hudba. Následuje chaos a zmatení lidé se dávají na zběsilý úprk blíž k železničnímu mostu, kde uvidí slibovanou velkolepou show a nejen paprsky světla nad lodními restauracemi.

Na konci podívané se mladý pár shoduje, že na Křižíkovu fontánu tato projekce nemá. Vltava ožívá a plavou v ní velryby a delfíni. Stává se také na chvíli domovem Lochneské příšery a ukrývá krásu korálů. Lidé, kteří však nestojí přímo proti vodnímu plátnu, vidí jen barevné šmouhy na vodě a poslouchají hudbu, které působí jako ústřední melodie nějakého dobrodružného filmu. „ Jako doprovod jsem čekala spíše některého z českých nebo alespoň evropských klasiků,“ přiznává přihlížející studentka Anna Tůmová.

Obrazce rostlin i zvířat

S trochou fantazie rozeznávají návštěvníci na vodní hladině obrys lva, který by konečně mohl být symbolem věnovaným konkrétně Pražanům, stejně jako silueta Petřínské věže. Většina dětí, kterých je kolem plno a sedí na ramenou svým rodičům, je však nadšená z rozkvétajících lilií a klusajících koní. Právě tyto obrazce se během patnáctiminutové projekce objevují nejčastěji.

Krásné přírodní i architektonické reálie, které potěší a neurazí, střídá asi minutová reklama na Eurojacpot, která si z televizní obrazovky odskočila do Vltavy. Hlasitý smích a početná pobouřená zvolání „to jako vážně?“ a „to si snad dělají srandu!“ zní celým nábřežím, dokud se na vodní plátno nevrátí podmořské scenérie. Světla zhasínají. Náplavkou zní jen rozpačité tleskání několika jedinců.

„Nápad super, ale realizace nic moc,“ říká student Jan Hudeček. Nechápe, proč organizátoři projekci neumístili na lepší místo, kde by výhledu nebránily lodní restaurace. Nálada rozcházejícího se davu je velmi rozmanitá. Super zážitek, zajímavý nápad, hezké provedení, nuda, reklama, propadák, to vše jsou názory, které kolem sebe zaznamenávám.


Nikol Dobrá
Nikol Dobrá
Matika je mou noční můrou a psaní mou vášní. Právě proto jsem se rozhodla pro studium na Vyšší odborné škole publicistiky. V Generaci20 působím jako redaktorka. Dopředu mě v životě pohání latinské heslo "In omnia paratus" a litry dobré kávy.
Další články autora
X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.