Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky

Upíří láska táhne do kin ženy každého věku

Početné dívčí skupinky s blaženým výrazem okupují kinosály. Odpůrci přeslazených řečí a dětinských dialogů se naopak doma zamykají na několik západů. Na tuzemská plátna totiž vtrhl závěrečný díl Twilight ságy: Rozbřesk – 2. část. Příběh o upíří lásce, jenž od počátku spustil negativní emoční tsunami filmových „fajnšmekrů“, však divácky opět boduje.

V pražských kinech je hlava na hlavě. Ženy a dívky jako ovládané nějakým kouzlem míří v houfech na rozuzlení příběhu, jenž čtyři roky sledovaly – poslední díl ságy Twilight: Rozbřesk – 2. část. Ten, kdo by však čekal sály zaplněné pouze náctiletými slečnami vzdychajícími nad bledou pokožkou a namalovanýma očima herce Roberta Pattinsona, který ztvárňuje hlavní upírskou roli, by byl velmi překvapen.

Podle pracovnice technické podpory kina CineStar Kolmanové, navštěvují sice snímek ze sedmdesáti procent dívky do dvaceti let, ale v hojném počtu chodí i ženy pokročilejšího věku. Právě v multikině na pražském Andělu se většina oslovených svěřila, že je pro ně nejpřitažlivější model věčné lásky. „To, jak hlavní hrdinové zvládají překonávat všechny překážky, milují se, i když jsou každý z jiného světa a jsou ochotni obětovat vše, aby spolu mohli být navždy. To je důvod, proč jsem každý díl viděla už několikrát,“ vysvětluje dvaašedesátiletá Jaroslava Fürstová.

Příběh, ve kterém se náctiletá Bella zamiluje do upíra Edwarda a během pěti filmových dílů dvojice řeší problémy typu, jestli z mladé školačky udělat také „studenokrevnou“, nebo ji opustit a nechat ji žít obyčejný život, pobláznil polovinu zeměkoule. Například druhý díl s názvem Nový měsíc si vysloužil zápis do Guinessovy knihy rekordů za nejúspěšnější film, který režírovala žena. Poslední díl zase vydělal za první den v americkém kině 1,4 miliardy korun, což je třetí nejlepší otvírací den v historii. Muži ale většinou zápal a nadšení, se kterým jejich partnerky hltají upíří osudy, nesdílí. „Takhle sága mě bohužel, a možná bohudík, minula. Svojí tématikou, hereckým a ani režisérským obsazením mě žádný díl nepřitáhnul,“ tvrdí uživateli nejlépe hodnocený kritik na Česko-Slovenské filmové databázi Jiří Řezanina, který vystupuje pod přezdívkou golfista.

Remíza s Bondem

Kromě laciných dialogů je často autorům vyčítán fakt, že filmová upírská rodina Cullenových nemá s upíry prakticky nic společného — žádné tesáky ani napájení se lidskou krví.  A místo toho, aby na slunci uhořeli, třpytí se jako pořádně vyleštěná diskokoule. K děsivým a mužným upírům mají sice tihle napomádovaní fešáci daleko, přesto si dokázali získat srdce statisíců dívek a žen po celém světě. Důkazem je i facebooková stránka postavy Edwarda Cullena, která čítá skoro pět milionů fanynek.

Upír s ležérním rozcuchem dokonce nalákal do českých kin podobné množství diváků, jako kultovní a šarmantní agent James Bond v podání Daniela Craiga. „Poslední díl ságy Twilight má velmi vysokou návštěvnost. Prakticky srovnatelnou například s filmem Skyfall,“ říká Kolmanová. Ty ženy, kterým nestačí pohled na svého idola pouze v kině, si můžou opatřit například palačinky, svíčky nebo antikoncepci a prezervativy s podobiznou hlavního hrdiny, kterých je plný internet. „Mám doma plné tři poličky předmětů ze Stmívání. Nejraději mám asi sbírku hrníčků a psací sadu. Všechno jsem si koupila kvůli postavě Edwada,“ říká dvaadvacetiletá Lucie Linhartová. Obsazení Roberta Pattinsona, který byl vyhlášen časopisem Glamour jako nejvíce sexy muž planety, se tedy ukázalo i jako výborný marketingový tah.


X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.