Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky

Sound of VOŠP studenty bavil. Oblíbený žánr si na něm našel každý

Muzika, popíjení a poznávání nových přátel. Minulý rok pro mě byl Sound of VOŠP skvělou příležitostí k seznámení se spolužáky. Zároveň jsem měl možnost poslechnout si písničky, které skládají moji kolegové z Vyšší odborné školy publicistiky (VOŠP). Tehdejší pohodová atmosféra tvořená zhruba stovkou mladých lidí a příjemná hudba mě přiměla letos dorazit znovu.

Zpočátku se zdálo, že akce konaná v polovině listopadu bude oproti loňsku podstatně komornější. Start úvodní vystoupení Matyáše Bubeníka ze druhého ročníku VOŠP se posunulo na později a mezitím do útulného prostoru Grid v Opatovické ulici dorazilo přibližně třicet lidí. „Místo bylo pro studentskou akci skvěle určené. Malý sál napomohl k lepšímu seznamování kolektivu,“ zmínil druhák Julius Nosko (20).

Podobnost s Pokáčem mu nevadí

Matyášův koncert byl ideálním otvírákem večera. S kytarou v ruce zpíval vlastní texty a bavil i krátkými historkami mezi jednotlivými písničkami. „Ačkoli to není žánr, který poslouchám, tak mě jeho hudba stejně jako loni okamžitě naladila. Přátelské atmosféře pomohly i jeho vtipy ze života,“ pochválila úvodní vystoupení studentka Tereza Pudilová (21).

Publikum Matyášovu muziku po hudební i textové stránce přirovnávalo k písničkářům Pokáčovi a Xindlovi X. A nebylo to poprvé. „Těší mě, když tam lidi vidí podobnost. Myslím, že princip vzniku textů i jejich prezentování máme podobný, přestože já jsem samozřejmě amatér,“ popsal Matyáš Bubeník (23).

Táborákovou hudbu vystřídal punk

Po hodince pohodové muziky se atmosféra razantně změnila. Sálem se šířil dým a svou show rozjela kapela Limetime s frontmanem Janem Skořepou z prvního ročníku. Poklidné brnkání nahradila hlasitější hudba, na což si obecenstvo rychle zvyklo. „Museli jsme na sebe trochu křičet, ale seznamovat se šlo. Hlavně u baru nebo v zadních řadách sálu,“ vysvětlil Nosko.

Elektrická kytara s basovou a k tomu bubny. Limetime nabídl různé žánry. „Vycházíme z rock´n´rollu 50. let, rockabilly, bluesu a surf rocku, ale primárně je to garážový punk,“ vysvětlil Skořepa (20) a následně překvapil tím, že kolegy z kapely poznal přes Facebook během covidu.

Tečku obstaraly emoce

Dobře naladěné obecenstvo, které se s přibývajícím časem rozrostlo odhadem na šedesát lidí, se po dynamickém vystoupení Limetime těšilo na kapelu Emotionally spoonfed. Písničky Mikuláše O’Sullivana ze třetího ročníku s doprovodem Olivera Nováka na baskytaru či piano jsou na VOŠP populární a i tentokrát studenty bavily. „Z jejich hudby jde cítit energie. Je to neotřelá a originální muzika, která má hloubku,“ myslí si studentka druhého ročníku Alice Lacková (20).

Kombinace indie popu, rapu a chillwave mně osobně připomněla večerní vysílání Radia 1, jež mám spojené se zklidňující a cyklickou hudbou. Z melodií sehrané dvojice byla cítit lehkost, která dokázala publikum rozhoupat. V závěru vystoupení dobrá atmosféra celého večera vyvrcholila, tančil v podstatě celý sál.

Když Emotionally spoonfed okolo půlnoci dohráli, studenti začali prostor v dobré náladě opouštět. Pět hodin hudby či konverzace s přáteli si užila i studentka druhého ročníku Adéla Kvapilová (20): „Líbí se mi nápad se školními kapelami. Zároveň je fajn, že se můžeme se spolužáky neformálně potkat.“ Akce tedy stejně jako předchozí roky splnila očekávání. Přestože nejeden účastník bojoval ráno s bolehlavem, bude stejně jako já na Sound of VOŠP dlouho a v dobrém vzpomínat.


Eduard Nosek
Eduard Nosek
Jsem sportovní nadšenec, aktuálně šéfredaktor Generace20. Odmala hraji baseball a sleduji fotbal. Ve volném čase si přivydělávám psaním o sportu, vedle toho komentuji fotbalové přenosy. Absolvoval jsem první ročník O2 TV Sport akademie, na ODM 2023 jsem zastupoval Olympijský tým.
Další články autora
X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.