Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky

Seriály dobojovaly, zvítězil rodinný žánr

Noví tvůrci, čerstvé nápady i známé herecké tváře. Česká televize uvedla na obrazovky pořad Souboj seriálů…vy rozhodnete!, který dal divákům možnost vybrat si seriál podle jejich gusta. Vítězem finále se stala Babička na inzerát.

Pět sobotních večerů v České televizi patřilo novému, ryze českému, projektu Souboj seriálů. Po jeho úvodním díle přišly na řadu tři soutěžní, každý s tématem jiného televizního žánru. Nejprve to byl žánr rodinný, poté komediální a nakonec detektivní. V každém souboji se vždy utkaly dva pilotní díly, jež bojovaly o divácké hlasy ve formě textových zpráv.

„Pilotní díl, to je vlastně taková vlaštovka, takový zkušební nultý díl, na jehož základě se teprve rozhoduje, jestli se seriál vůbec celý natočí,“ vysvětlovala moderátorka Tereza Kostková v úvodním díle pořadu a dodala, že o úspěchu toho vítězného rozhodují jen a jen diváci. Česká televize si tímto zařídila výběrové řízení, které by mělo zajistit následnou vysokou sledovanost vítězného projektu.

Česká televize. Zdroj: Adéla Bujalská

Poslední lákadla

V závěrečném souboji se nakonec utkali tři vítězové semifinálových dílů, z každé kategorie jeden. Tedy rodinný seriál Babička na inzerát s Alenou Vránovou v hlavní roli, sitcom Ambasáda s Jiřím Lábusem a detektivka Cirkus Bukowsky s Petrem Řezníčkem.

Ve finále mohli diváci znovu vidět ukázky z těchto pilotů a poslechnout si obhajoby tvůrců i herců. „Zástupci týmů by měli mít připravené něco dalšího, aby vás získali na svou stranu,“ řekla Kostková divákům v posledním semifinálovém kole. Pomoci váhavým hlasujícím mohly také komentáře „odborně zábavné“ poroty. Do té naposledy zasedli Halina Pawlowská, František Ringo Čech a Ivo Šmoldas.

Vítěz se bude točit dál

Týmy měly prostor k tomu, aby využily veškeré možné prostředky, které jim mohly pomoci na cestě k vítězství. „To jsou jenom slova, co tady vedeme. Důležité je, co divák nakonec uvidí,“ řekla Zuzana Zemanová, režisérka Babičky na inzerát. Tvůrci nastínili, jak by měly vypadat další díly, jednoduše se snažili potencionální diváky navnadit. Díky průzkumům České televize věděli, na které skupiny se zaměřit, která věková kategorie jejich dílo preferuje.

Vítězný projekt Babička na inzerát, určený pro širokou diváckou obec, se dočká celé série. Prozatím je plánovaných třináct dílů a autorem ústřední hudby bude kapela Čechomor. Na obrazovkách se seriál objeví během roku 2012.


X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.