Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky

Rockové barvy Ostravy

Multikulturnost a rozmanitost, která je pro Colours of Ostrava typická, se letos poněkud vytrácela. Desátý ročník ostravského festivalu se nesl především v tónech rockové hudby. Ačkoli pořadatelé slibovali, že jubilejní ročník bude nejlepší ze všech a očekávání nebyla zcela naplněna, v moravskoslezské metropoli vystoupili interpreti a kapely, které stálo za to slyšet.

Vystoupení kapely The Horrors bylo pro Ostravu spíše zklamáním. Zdroj: Karel Vonka

První, čtvrteční večer v Ostravě patřil souboji balkánských dechovek Fanfare Ciocarlia a Boban i Marko Markovič Orkestar, které předvedly vskutku nezapomenutelnou show a zpěvákovi legendárních Sex Pistols Johnnymu Rottenovi s jeho projektem Public Image Ltd. Jeho kvílející hlas sice nebyl nic pro slabší povahy, ale vystoupení rozhodně neurazilo.

Flamenco roztančilo Černou louku

Druhý den, který pod Moravskoslezským hradem začal ve tři odpoledne zástupem českých kapel, byl spíš dnem odpočinkovým. Tedy až do doby než se Arcelor Mital stage na Černé louce rozvlnila v rytmu flamenca. Kapela La Schica se zpěvačkou Elsou Rovayo dokázala jako první roztančit ostravské publikum. To zpěvačku svými ovacemi dokonce dohnalo k slzám. Za poslechnutí rozhodně stály i další dvě kapely, které vystoupily ve večerních hodinách, bohužel však souběžně. Francouzští Sam Karpienia a Bomba Estéreo dovedly Ostravu v dobře našlápnuté atmosféře až do konce pátečního večera.

Malá kapacita dráždila návštěvníky

V sobotu byl program už o poznání nabitější. Z českých kapel potěšily Vltava, Garage & Tony Ducháček i Marsyas, které zahrály v areálu Černé louky. Skvělá byla i Lenka Dusilová, která vystupovala na kostelní scéně. „Bohužel kapacita byla tak malá, že jsme neměli šanci dostat se dovnitř. To se nám stalo dnes už podruhé. Nedostali jsme se ani na divadelní scénu, na Divadlo Sklep,“ svěřila se návštěvnice festivalu Petra Horáčková.
U vstupu na krytou New York City stage, kde vystupovali především interpreti spjatí s USA, byl v sobotu v podvečer stejný problém. Před vstupem do budovy stála dlouhá fronta zájemců, kteří chtěli vidět vystoupení The Plastic People Of The Universe. Dav jen nesouhlasně mručel. „Nechápu, proč nedali Plastiky na venkovní scénu. Než se dostaneme dovnitř, tak se tady umačkáme a až tam budeme tak se udusíme,“ komentoval situaci návštěvník festivalu Karel. Jinak však organizace nezklamala, ba naopak. Vše bylo čisté, byl dostatek pití i jídla, značení bylo přehledné stejně jako plánky a program.

světelná show

Světelná show na Colours of Osrava. Zdroj: Karel Vonka

Apollo 440 zahráli skvělý elektronický rock

Krátce po osmé hodině večer předvedl Ostravě již podruhé své umění malijský zpěvák Salif Keifa, který zaskočil za jiného afrického zpěváka Youssoua N´Doura, jež ze zdravotních důvodů zrušil své evropské turné. S úderem půl desáté pak vystoupili souběžně skvělí japonští Mono a “melanchonická Nina Simone”, anglická soulová zpěvačka Andreya Triana. Pak už pozornost většiny festivalových návštěvníků směřovala k prvním headlinerům tohoto dne, kapele The Horrors. Ti však ostravské publikum nezaujali a tak se před pódiem během jejich vystoupení vylidnilo.
Opačná situace panovala před hlavní stageí za dvě hodiny, kdy nastoupila další hvězda sobotního večera, kapela Apollo 440. Jejich vystoupení sledovalo několik tisíc lidí z počátku velmi klidně. Zpěvák Noko však neúnavně povzbuzoval své publikum k tanci. A vyplatilo se, po chvíli se lidé roztančili do rytmu elektronických rockerů a Ostrava zažila párty, jako už dlouho ne.

Bombastická neděle

Esem v rukávu pořadatelů však byla neděle. Ta byla nabitá těmi největšími hvězdami, které měly na desátém ročníku ostravského hudebního svátku zazářit. A jako v sobotu byl začátek tohoto dne ve znamení českých interpretů. Vystoupil Jiří Schmitzer, kapela FiHa?, Květy, Sto zvířat nebo 5P Luboše Pospíšila. Jízdu českých kapel zakončili fenomenální Už jsme doma a návštěvníci festivalu se již připravovali na nástup největších hvězd.

Ráno na Colours. Areál festivalu je zatím prázdný. Zdroj: Autorka

Tou první byl bezpochyby francouzský muzikant Yann Tiersen, který složil mnoho filmových melodií a v těsném závěsu za ním američtí melancholičtí a nostalgičtí Swans, jež se po 14 letech pauzy vrátili na pódia. Festival vyvrcholil divokým vystoupením hlavního headlinera Nicka Cavea, který moravskoslezskou metropoli dostal do varu i pobavil. Cave na pódiu vyváděl jak smyslů zbavený a předvedl, že je jak dobrým zpěvákem a textařem, tak i hráčem na elektrickou kytaru. Ostrava bude na jeho vystoupení ještě dlouho vzpomínat.


X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.