Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky

Nová komedie Špindl je propadák. Chybí děj, vtip i kvalitní herecké výkony

Komedie bez zápletky a pořádného děje. Jinak nová česká komedie Špindl režiséra Milana Cieslara popsat nejde. Film sice slibuje zimní radovánky ve Špindlerově mlýně s vtipnými scénami, těch se ale divák nedočká. Herecké obsazení v čele s Annou Polívkovou, jako zoufalou třicátnicí, Janem Révaiem, coby lyžařským instruktorem nebo „podpantoflákem" Oldřichem Navrátilem film nezachraňuje. Divák čeká alespoň nějaký zvrat, ale za 90 minut se nedočká.

Přestože už název filmu Špindl i trailer láká na oddechovou zimní komedii, nápadně podobnou filmu Snowboarďáci, už po prvních patnácti minutách začne divák pochybovat. Úvod nové české komedie z prostředí Špindlerova Mlýna v čele s Annou Polívkovou lehce kopíruje příběh zoufalé Bridget Jonesové. Hlášky ale nejsou vtipné a zápletka je nulová.

Bezvýznamné dialogy

Film se odehrává v lyžařském středisku Špindlerův Mlýn, kde se sestry Eliška, Magda a Katka rozhodly strávit jeden týden. Fotomodelka Eliška vyláká své starší sestry Katku s Magdou na dovolenou ale především proto, aby si každá užila s nějakým místním mužem. Plány jim však překazí nedostupnost jejich luxusního apartmánu, který měly předem domluvený. Všechny se tak musí přesunout do vedlejší budovy, kde se dělí o koupelnu s pánskou kapelou a postarším párem. Sestry se poté dostávají do různých strastiplných chvil, které sice končí happyendem, ale před ním divák usne nudou.

Přiblížit se prostředím i konceptem zdařilé komedii Snowboarďáci se režisérovi Špindlu Milanovi Cieslarovi nepovedlo ani náznakem. Nudné dialogy a trapné chvíle, od kterých tvůrci očekávali, že se divák zasměje, dělají z filmu jen soubor nepodařených scének. Příkladem je „štěk“ Marka Vašuta, který svým výstupem připomíná jeho roli Olivera v Románu pro ženy, nebo postelová scéna Jana Révaie a Alice Bendové, která vrátí diváka zhruba o deseti let zpět k seriálu Velmi křehké vztahy. Do dějové linky tvůrci zapojili i pubertální dívku, která se svou drzostí snaží rozbít nudné scény. Neustálé opakování toho, jak jsou sestry „vylízané“ nebo notorické alkoholičky diváka nijak neosloví. Navíc každý čeká, kdy už konečně dívčin tatínek zasáhne a napomene ji. To však nepřijde.

Věčná smolařka Polívková

Anna Polívková je ve finále možná jediná, která film jakž takž drží. V některých scénách, kdy si například zoufale chce najít partnera, připomíná samu sebe v komedii Účastníci zájezdu, její dějová linka věčné smolařky je alespoň lehce vtipná. Co však ale hned po nesmyslném ději kazí dojem z filmu je všudypřítomný product placement. Ať už jde o autobus, kterým jede trojice do Špindlu, Révai oblečený do instruktorské bundy posázené logy firem, nebo značka lyžařských oděvů.

Během filmu se sice najde pár drobných scén, kdy se divák zasměje, ale z filmu si divák jinak neodnese nic. Jde například o scénu postaršího páru Oldřicha Navrátila a Jitky Sedláčkové, kteří si po neshodách užívají milostných hrátek i na svahu. Po celý film však divák čeká, zda přijde nějaký zvrat a dlouho očekávaná zápletka, ale to se nestane. Těžko říct, na co tvůrci během natáčení Špindlu mysleli, ale na pořádný děj, dialogy nebo herecké výkony, které by diváka zaujaly, zcela jistě zapomněli.


Kateřina Holíková
Kateřina Holíková
Jsem studentkou druhého ročníku na Vyšší odborné škole publicistiky v Praze. Studuji zaměření autorská žurnalistika a jsem redaktorka domácí rubriky v Generaci 20. Kromě psaní článků ráda čtu detektivní knihy skandinávských autorů. Ráda cestuji, díky čemu jsem si nejvíce oblíbila USA.
Další články autora
X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.