Smutná a osamělá generace Z
Instagramoví influenceři říkají, že sdílí pozitivní okamžiky proto, aby nešířili negativní energii. Zároveň ale upozorňují, že ne vše, co je prezentované na sociálních sítích, je realita. To je docela paradoxní. Právě kvůli neustále dokonalým momentkám mají totiž mladí větší pocit nejistoty a méněcennosti. Všude vidí fotografie lidí, jak dokonale pózují na pláži nebo v luxusní restauraci a mají bezproblémové líčení a účes. I jejich oblečení barevně ladí s interiérem restaurace. Kdo by z toho neměl deprese?
Pro mnoho lidí už nejsou sociální sítě prostorem, kde by relaxovali, komunikovali s přáteli a zapomněli na každodenní starosti. Místo toho jim vrásek akorát přibývá, protože se neustále srovnávají s někým jiným. Ze sociálních sítí se stalo místo plné závisti, mystifikací a předhánění se o to, kdo bude mít u fotografií více srdíček. Ty jsou očividně motorem k aktivitě. A když se jich nedostává, příspěvky někteří rovnou mažou. Představa, že se fotografie líbí nízkému počtu lidí je přeci jen opravdu děsivá.
Někteří uživatelé dokáží zajít mnohem dál. Například cestovatelka Tupi Saravia si u mnoha svých fotografií mění nebe k obrazu svému. Doslova. Pokud vyfotí fotografii, na které je zamračená obloha, pomocí aplikace změní nebe na modré a přidá několik bílých mraků. Sledujícím samozřejmě v popisku fotografie nic neprozradí a dělá, jako kdyby bylo nebe záhadně u každé její fotografie blankytně modré. V ideálním světě zřejmě nikdy není zataženo a neprší.