Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky

GLOSA: Oscaři diskriminují část svých vítězů. Kontroverzním tahem si poškozují pověst

Americká Akademie filmového umění a věd rozhodla, že diváci v letošním přímém přenosu udílení Oscarů neuvidí předávání cen v některých kategoriích. O odvysílání vítězného momentu a děkovné řeči přijdou výherci v kategorii střih, kamera, masky a krátký hraný film. Předávání Oscarů totiž podle statistik ztrácí zájem diváků, což je podle názoru Akademie zapříčiněno přílišnou délkou pořadu.

Tomu lze dát za pravdu, vezme-li se v potaz tříhodinová stopáž, při které nejednoho diváka svrbí prst na ovladači. Nepochopitelné ale je, že Akademie vybrala ze spousty hudebních show, komických a rádoby komických vystoupení právě vyhlášení oněch čtyř kategorií. Přitom by člověk řekl, že právě vyhlášení jednotlivých kategorií je to, proč divák Oscary sleduje.

Jen těžko se dá vcítit do role umělce, který má obdržet cenu za svůj životní výkon, ale lidé místo toho uvidí jen reklamy. Pro výherce dané kategorie je to přeci čest a životní zážitek převzít sošku za své dílo, zatímco ho přitom živě sledují miliony lidí. A právě o tento pocit část budoucích vítězů z rozhodnutí Akademie přijde. 

Také je jistě „potěší“, že jejich kategorie bude vynechaná pouze letos. Akademie oznámila, že aby vše bylo v duchu fair play, vystřihnou příští rok čtyři jiné kategorie. Divák se tak může dočkat dne, kdy se neodvysílá vyhlášení v kategorii nejlepší film, nebo nejlepší herec či herečka. Buďme ale upřímní, zas tak moc fér zřejmě Akademie nebude.


Jiří Charvát
Jiří Charvát
Jsem studentem třetího ročníku na Vyšší odborné škole publicistiky a zároveň třetí semestr působím jako redaktor studentského magazínu Generace 20.
Další články autora
X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.