Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky
Zdroj: Lucie Kratochvílová

Filmová linka Kinobus jezdí až do konce prázdnin

Objevíte ho na velkých zastávkách hormadné dopravy, ale i na okrajích pražské metropole. Na cestu k němu vás většinou nasměřují hloučky lidí neomylně mířící za filmovými zážitky pod širým nebem. Řeč je o unikátním projektu Dopravního podniku, nazvaném Kinobus.

Kinobus je vlastně předělaný autobus, ze kterého se na plátno promítají české filmy. Nejen ty
nejznámější, jako třeba Pelíšky, ale i věci z nedávné produkce. U promítání nechybí lavičky i stánek s občerstvením. Takže klidně můžete šustit pytlíky od brambůrek, aniž by vás někdo přísně okřikoval. Žádným zjevením ani nejsou diváci s vlastními rybářskými stoličkami, lahví alkoholu nebo dokonce doutníky.

Pořadatelé zřejmě chtěli přesunout tradici letního kina i do rušného hlavního města. „Beru to jako skvělý nápad,jak probudit v našem národě zájem o domácí produkci. Důležitým doplňkem je samozřejmě flaška na zahřátí a velké deky,“ říká jedna z divaček Nikola Nováková.

Na otázku, jaký film ji z nabídky Kinobusu zaujal, jednoznačně vybírá Sedláčkův snímem Rodina je základ státu. Tak trochu tragikomický příběh o manažerovi vytunelované banky, který po odhalení svých podvodů utíká i s nic nechápající s rodinou. „Zpracování toho filmu mi svým způsobem otevřelo oči, najednou jsme měla i pohled z druhé strany. Navíc to byla vážně sranda.“

Prázdninový Kinobus vyjel letos již popáté. Promítání začíná po setmění, většinou kolem jednadvacáté hodiny. Na každé zastávce stojí celkem 3 dny,, konečnou bude mít letos náměstí Jiřího z Poděbrad, kdy 1. září mohou nadšenci shlédnout poslední film letošního ročníku.

Promítání je zdarma a nikdo po vás nebude chtít ani Opencard. Můžete ale dobrovolně přispět organizaci Pomozte dětem!, jejíž kasička putuje během filmové produkce mezi diváky.


X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.