Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky

Fejeton: Z Indky mi zůstala cedule

Vracím se myšlenkami na základní školu, na hodinu mé oblíbené výtvarky. Ano, kreslit mi vždycky šlo, ale se štětcem v ruce jsem byla jako sebevrah s pistolí na spánku. Naprosto nepředvídatelná a většinou to končilo špatně. V mém případě nešlo o pokus vzít si život, ale na konci hodiny se na čtvrtce objevila neplánovaná abstraktní malba, kterou si maminka doma s úsměvem založila do spodního šuplíku psacího stolu, do kterých si ukládala mé povedené i nepovedené obrázky. O těch ošklivých ale už žádný správný rodič pravdu neřekne.

Teď, po osmi letech sedím se štětcem v lavici. Na kurzu malování hyperrealistického portrétu, na který jsem se přihlásila. Úkol je jasný: překreslit indickou dívku z mé fotografie na plátno a zachytit ji co nejvíce realisticky.

Po dlouhých deseti vyčerpávajících hodinách a deseti konzultacích, kdy jsme se s učitelem kurzu hádali o každé čárce, mám konečně dokončenou tvář. Celkem dobrý, musím se pochválit a nejsem jediná. Chválí mě učitel i pár účastníků kurzu. Stále jsem však na začátku. Někteří z přítomných „malířů“ svůj portrét už dokončili.

Na druhé straně místnosti maluje mladík obraz. Začátečník nebude, jeho dílo vypadá jako kopie jednoho z Rembrandtova obrazů. „Tohle kreslím zhruba dva roky, dojíždím sem na víkendové kurzy,“ odpovídá mi umělec na otázku, jak dlouho takové dílo tvoří. S jeho odpovědí jsem spokojená. Mám totiž ještě dva roky na to, abych mou Indku „učesala a ošatila.“

Pyšně procházím Prahou, své dílo nesu tak, aby ho kolemjdoucí viděli. Všichni se s údivem nenápadně koukají. Mé malířské ego však dostává ránu, když za mnou přichází starší pán a ptá se: „Co to máte za ceduli, slečno?“
„To je obraz, pane, žádná cedule,“ odpovídám pohoršeně,
„Aha, jste kreslila nějakou masku, co?“ říká zamyšleně a prohlíží si mou Indku se vší vážností.
No prosím!? Říkám si sama pro sebe. Jak je možné, že nepoznal obličej mé Indky? Vždyt´ to měl být hyperrealistický portrét…

Po nákresu tužkou se obraz natře červeným podkladem, zvýrazní se stíny. Zdroj: Aneta Řezníčková

Je důležité všímat si detailů kvůli realistickému vzhledu tváře. Zdroj: Aneta Řezníčková


Aneta Řezníčková
Aneta Řezníčková
Po maturitě na ekonomické škole jsem se rozhodla jít jiným směrem a tak teď již třetím rokem studuji autorskou žurnalistiku na Vyšší odborné škole publicistiky. V Generaci 20 působím pátým semestrem. Co se týče mých zájmů, učím se tancovat a občas si jdu zaběhat. Ve volných chvílích maluji.
Další články autora
X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.