Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky

Avengers jsou u konce. Nastupuje nová éra marvelovských superhrdinů

Před jedenácti lety vypustilo do světa filmové studio Marvel Cinematic Universe svůj první film. Ten byl vytvořený na základě komiksu Iron Man od Stana Leeho. Od té doby uvedlo studio do kin dvaadvacet snímků a získalo si přízeň miliónů diváků. Jednotliví superhrdinové, kteří žijí ve společném vesmíru, se sešli právě v sérii Avengers. Tu ukončuje snímek Endgame, který v dubnu přišel do kin.

Endgame byl v letošním roce jedním z nejočekávanějších filmů. Jeho režiséři Anthony a Joseph Russo se proto do poslední chvíle snažili zamezit únikům informací. Kompletní scénář měl k dispozici pouze představitel Iron Mana Robert Downey Jr. Ostatní si mohli své repliky přečíst až těsně před natáčením konkrétních scén. Ne vždy ale točili skutečnou podobu. Například Mark Ruffalo, představitel Hulka, který je proslulý tím, že v minulosti prozradil několik spoilerů k filmům, během natáčení Endgame natočil zhruba pět různých závěrečných scén. Do poslední chvíle sám netušil, která z nich je ta pravá. Podobně na tom byl i Tom Holland, který hrál Spidermana. Ten dostával jen část replik a mnohdy nevěděl, s kým bude daný den hrát. Před samotnou premiérou filmu se pak režiséři na svém twitterovém profilu obrátili také k divákům. Publikovali dopis, ve kterém je žádali, aby po zhlédnutí filmu neuváděli spoilery a nekazili lidem moment překvapení.

Hlavní protagonisté filmového vesmíru MCU
Iron Man, Hulk, Captain America, Thór, Black Widow, Hawkeye, Vision, Falcon, War Machine, Scarlet Witch, Ant Man, Spider-Man, Doctor Strange, Black Panther, Captain Marvel, Rocket Raccoon, Star-Lord, Drax, Gamora a Groot.

Filmy od Marvel Cinemanic Universe (MCU) se poprvé objevily po přelomu tisíciletí a přinesly na svět komiksů zcela nový pohled. Z „marvelovek“ se stal za jedenáct let fenomén, který si kromě stálých fanoušků komiksů získal i mnohé další. Zatímco při sledování filmů vytvořených společností DC Comics (Batman, Aquaman atd.) diváky čeká spíše ponurá atmosféra, při pohledu na marvelovské filmy uvidí naopak příběh plný akčních scén, humoru a nechybí ani romantická zápletka. O jejich oblíbenosti svědčí i návštěvnost v kinech. Letošní snímek Endgame vydělal během prvních pěti dní od premiéry přes miliardu dolarů a připsal si tak nejúspěšnější startovní víkend v historii.

S padouchem odejdou i hrdinové

První film, který uvedlo na trh MCU, byl Iron Man. Příběh o filantropovi, géniovi a zbohatlíkovi Tonym Starkovi v roce 2008 odstartoval úvodní fázi filmů MCU. Během ní studio divákům představilo například Hulka nebo Thóra a fázi ukončilo v roce 2012 prvním filmem o Avengers, ve kterém se scházejí hrdinové známí z dosavadních filmů uvedených tímto studiem. Druhá fáze začala o rok později Iron Manem 3, končila Ant Manem a postupně připravovala diváky na příchod padoucha Thanose. Ten se poprvé objevil v potitulkové scéně prvních Avangers. Jako hlavní zápornou postavu ho ale diváci viděli až ve třetí a zatím poslední fázi filmů od MCU, konkrétně v Infinity War z roku 2018.

Třetí fáze vyvrcholila letošním snímkem Endgame, který dějově uzavírá celou sérii, která trvala jedenáct let. Ve snímku se diváci spolu se superhrdiny vrací v čase, aby zvrátili neblahý osud, který jim připravil právě zmiňovaný Thanos. Endgame je zakončením linky s tímto titánem. Po něm se studio MCU připravuje na čtvrtou fázi, ve které se má pozměnit i celý filmový vesmír Marvel.


Anna Lacinnikova
Anna Lacinnikova
Jsem studentkou třetího ročníku Vyšší odborné školy publicistiky. Studuji zaměření Autorská žurnalistika a v Generaci 20 působím třetí semestr. Ve volném čase ráda čtu a sleduji akční filmy od Marvel Studios.
Další články autora
X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.