Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky
Radka Weidner (druhá zleva) se svými kolegy z muzikálu Hamlet, Foto: Martin J. Polák

Jsem ráda za lidi kolem sebe, říká o muzikálu Hamlet zpěvačka Radka Weidner

V březnu měl premiéru muzikál z pera Janka Ledeckého Hamlet. V režii Roberta Johansona ho uvedlo Divadlo Broadway s podtitulem The Rock Opera. Na staronové muzikálové dílo jsme se zeptali Radky Weidner, zpěvačky a herečky, která zde vystupuje v pěvecko-tanečním sboru.

Radko, vy jste nebyla součástí týmu původního Hamleta, který se hrál před pár lety v Divadle Kalich. Setkala jste se s ním alespoň jako divák?
Je pravdou, že jsem nebyla hned od začátku v původním týmu, ale měla jsem tu možnost jet s tímto představením na zahraniční hostující představení do Košic. Takže jsem se s tímto nádherným muzikálem seznámila už při jeho původním nastudování.

A můžete tedy říct, v čem se tyto dvě verze liší? Je muzikál v Broadwayi v něčem odlišný?
Podle mého názoru je Hamlet v Broadwayi lepší v hudebním nastudování. Autor hudby a libreta Janek Ledecký ve spolupráci s Martinem Kumžákem (hudební režie a aranžmá, pozn. red.) posunuli dílo po hudební stránce opravdu dobrým směrem. Přidali hudební prvky jak v hudebních motivech, tak v áriích. V tomto divadle je muzikál více propracovaný do detailů.

Celkově byly na Hamleta pozitivní kritiky…
Jsem ráda, že ohlasy byly pozitivní, tento muzikál na ně má opravdu nárok. Dobré ohlasy těší nejen mě, ale určitě i celý tým, který usilovně pracuje na tom, aby se muzikál líbil.

Zajímáte se, co se o vás píše v médiích?
Jsem vždy moc zvědavá, co se napíše v médiích o mojí práci, jak se bude muzikál lidem líbit, čeho si diváci všimnou a co se dá eventuálně zlepšit, nebo na čem je dobré ještě zapracovat. Tuto profesi nedělám jen pro sebe, ale právě pro dílo a lidi, kteří se na něj přijdou podívat. Dobrá zpětná reakce je velkou odměnou za úsilí, které vynaložím při zkouškách.

Vy účinkujete v pěvecko-tanečním sboru, který je většinou na jevišti nejvíce. Je to tak i v tomto titulu?
V tomto muzikálu je pěvecko-taneční company vidět hlavně v první půlce, není určitě celou dobu na jevišti.

A jaký je podle vás rozdíl mezi vaší prací a větší rolí?
Všechno má dvě strany, větší role je zodpovědnější, je tam přeci jen člověk sám za sebe, tedy za postavu. V company je to většinou dav, takže když se něco pokazí, tak to tak není vidět. Zase mít tu svou roličku, zazpívat si svůj part, mít to něco, v co se můžete na jevišti převtělit, je také fajn.

Váhala jste, když vám produkce nabídla účinkování právě ve „sboru“?
Když jsem se rozhodovala, jestli vezmu tuto nabídku do company, tak jsem se toho trošku bála. Bylo to jiné divadlo a po přečtení obsazení jsem osobně znala jen velmi málo lidí. Moje okolí mi také vyčítalo, že bych vzala ,,kompačku“ a přitom jsem odmítla Eponine, velkou roli v muzikálu Bídníci. No, smlouvu jsem podepsala, řekla jsem si, že je to další zkušenost a dnes opravdu nelituji a jsem za tuto příležitost moc ráda!

Jak byste zhodnotila „hamletovský tým“, který se v Broadwayi sešel?
Potkala jsem zde báječné kolegy a kolegyně, spíš bych řekla kamarády a kamarádky. Tato práce mě naplňuje a dělám ji s radostí. Navíc, když máte okolo sebe tak parádní tým, jako je tady, je to radost. Na zkoušky jsem se těšila opravdu hodně a teď na představení ještě více, protože už se nevídáme každý den.

Hamlet se zprvu hrál v Divadle Kalich, kde ztvárňujete titulní postavu v muzikálu Johanka z Arku. Myslíte si, že kdyby titul nastudovala produkce Kalichu, že byste měla větší roli?
To si netroufám říct, ono to tak bohužel není, že když jednou někde hrajete velkou roli, tak je vystaráno. V Broadwayi jsem ráda za to, co mám. Jak už jsem řekla, za úžasné lidi kolem sebe a kamarádskou atmosféru. Nic bych neměnila.

Hlavní ženskou roli Ofélii ztvárňuje modelka Eliška Bučková. Co říkáte obsazování „missek“ do muzikálů?
No, byla bych asi sama proti sobě, kdybych tvrdila, že mi je to úplně jedno a že to je dobře. Znám hodně lidí z konzervatoří, kteří studují šest let opravdu těžký obor, zpívají a hrají úžasně, a pak se v praxi nechytí. Jen z těchto škol vychází každý rok tolik lidí, že by v divadlech mohli hrát jen tito absolventi. Proti Elišce nic nemám. Na roli Ofélie se hodí typově a na to, že neměla žádnou dřívější zkušenost s muzikálem, svou roli i docela dobře zvládá.

Je dnes těžké pro vystudovaného muzikálového zpěváka najít uplatnění?
Konkurence je velká, a to nejen z řad lidí, kteří obor studují, ale i z řad těch, kteří na casting přijdou, jak se říká, z ulice. To, když se smísí dohromady, je už velká tlupa a pokud nemáte trošku známější jméno, velké štěstí, popřípadě kontakty, je pro začínajícího muzikálového zpěváka opravdu těžké najít uplatnění ve svém oboru.

Vy sama také učíte zpěv. Dá se vůbec zpěv naučit?
Kvalitní hlas se podle mého názoru naučit nedá. Pokud se o to někdo snaží, výsledkem pak často bývá pěkně odzpívaná písnička. Divák si však neodnese zážitek, který může nabídnout zpěvák, jenž byl talentovaný a ještě k tomu se ve zpěvu zdokonaloval. Na konzervatoři jsem měla za profesorku zpěvu Lenku Paulíkovou. Pracovala se mnou na Johance z Arku, připravovala mě na maturitu a z každé její hodiny jsem si odnesla něco jiného a vždycky jsem něco nového objevila.


X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.