Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky

„Dočasné kluby“ oživují staré průmyslové budovy

Ve spoustě velkých měst jsou staré industriální prostory, které chátrají a nikdo je nevyužívá. To se však mění s nově přicházejícím trendem, kdy se na podobných místech otevírají „dočasné“ kluby. První takové místo v Česku vzniklo v pražských Holešovicích.

Součástí evropského trendu jsou poslední dobou pop-up, neboli „dočasné“ kluby, které se otevírají  v prostoráchu nepoužívaných průmyslových budov. Podle některých příznivců tohoto projektu je jeho půvab právě v tom, že se místo neokouká a člověk se tak může těšit na jeho další otevření.

Nápad se ze zahraničních velkoměst dostal i do Česka. Prvním pop-up klubem je Blink Excelent, který pro svou realizaci využívá 130 let starý objekt bývalých jatek v pražské holešovické tržnici. „Blink sleduje evropský trend dočasného osidlování a oživování industriálních prostor. Obdobné projekty již řadu let fungují v New Yorku, Londýně či Curychu,“ říká organizátor klubu Jakub Vedral.

Blink Excelent byl otevřen v prosinci 2012 již podruhé a návštěvníci ho mohli navštívit šest večerů. Na programu vždy byly různé akce, jako například vystoupení Kay Buriánka z kapely Sunshine, nonstop promítání anglického kultovního seriálu Červený trpaslík nebo také česká silent párty, kdy dva DJ hrají pouze do sluchátek, které jsou návštěvníkům rozdané. Organizátor Vedral prozradil, že mají v plánu z Blink udělat putovní koncept, který by mohl fungovat jak v Praze, tak i v jiných městech České republiky.

Trend ze zahraničí se rozrůstá

Poprvé byl klub Blink Excelent v holešovické tržnici otevřen v únoru 2012, kdy fungoval tři týdny. Proto, že měl úspěch, se Vedral se svými kolegy z firmy Art Prometheus rozhodl otevřít tento prostor znovu. „Klub už tehdy přilákal stovky lidí, teď na podzim jsme se do toho mohli i díky novému partnerovi, kterým je Plzeňský Prazdroj, opřít naplno,“ dodává Vedral.

Původní nápad se poprvé objevil v New Yorku a postupně si ho oblíbili i v dalších evropských metropolích. Trend se rozšířil velice rychle. Svědčí i fakt, že například v budově, kde sídlí Vyšší odborná škola publicistiky, jsou takové kluby hned dva. Jedním je Hauz, který se nachází v přes den fungující tiskárně a druhý, pod jménem Tiskárna, se otevřel v podkroví domu.


X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.