Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky

Škodovka zvyšuje produkci v Číně, nahradí české dodavatele

Německý koncern Volkswagen, pod který patří i česká Škoda auto, zažil tento rok nevídaný boom. Zisky, zejména díky rozvíjejícím se trhům, navýšil v průměru o téměř 140%. Pro místní subdodavatele to paradoxně nemusí znamenat nic dobrého.
zdroj: Bloomberg

Winfried Vahland, zdroj: Bloomberg

Zatímco v Evropě trh spíše stagnuje a žádný znatelný růst se zde neočekává, rozvíjející se trhy jako Čína, Rusko a Indie slibují dlouhodobě udržitelné tučné zisky. Výroba se tedy postupně začne přesouvat do těchto zemí. A čeští výrobci součástek tváří v tvář levné pracovní síle z Asie přijdou takříkajíc na buben. Některé díly, především skla a elektronické součásti, jsou v zemích třetího světa nesrovnatelně lacinější.

I v Čechách se však bude investovat. Rozhodně se prý nemusejí místní zaměstnanci obávat propouštění, naopak lze očekávat nábor dodatečných sil, zejména v oblasti vývoje. Není však jisté, kolik procent nově příchozích budou tvořit čeští pracovníci. Winfried Vahland, nový předseda představenstva Škody, zmiňuje v této souvislosti Indy a Rusy a s mladoboleslavským primátorem hovoří o zatraktivnění města pro cizince.

Vyhlídky však při současných ziscích vypadají pozitivně pro všechny zaměstnance, a i proto zůstanou veškeré tuzemské výrobní haly zachovány. Volkswagen se chce zaměřit na menší levnější vozy, které se na východě prodávají velice slušně. Ze série deseti nových modelů má jako první přijít vůz pracovně označovaný jako A-Entry, automobil velikostně zasazený mezi Fabii a Octavii. Změn, konkrétně uskromnění výbavy, dozná i limuzína Superb. Ve všech ohledech si naopak polepší doposud opomíjená nákladní vozidla. Vedení koncernu to se Škodovkou myslí vážně. Do roku 2020 plánuje až dvojnásobný nárůst výroby.


X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.