Škodovka zvyšuje produkci v Číně, nahradí české dodavatele
Zatímco v Evropě trh spíše stagnuje a žádný znatelný růst se zde neočekává, rozvíjející se trhy jako Čína, Rusko a Indie slibují dlouhodobě udržitelné tučné zisky. Výroba se tedy postupně začne přesouvat do těchto zemí. A čeští výrobci součástek tváří v tvář levné pracovní síle z Asie přijdou takříkajíc na buben. Některé díly, především skla a elektronické součásti, jsou v zemích třetího světa nesrovnatelně lacinější.
I v Čechách se však bude investovat. Rozhodně se prý nemusejí místní zaměstnanci obávat propouštění, naopak lze očekávat nábor dodatečných sil, zejména v oblasti vývoje. Není však jisté, kolik procent nově příchozích budou tvořit čeští pracovníci. Winfried Vahland, nový předseda představenstva Škody, zmiňuje v této souvislosti Indy a Rusy a s mladoboleslavským primátorem hovoří o zatraktivnění města pro cizince.
Vyhlídky však při současných ziscích vypadají pozitivně pro všechny zaměstnance, a i proto zůstanou veškeré tuzemské výrobní haly zachovány. Volkswagen se chce zaměřit na menší levnější vozy, které se na východě prodávají velice slušně. Ze série deseti nových modelů má jako první přijít vůz pracovně označovaný jako A-Entry, automobil velikostně zasazený mezi Fabii a Octavii. Změn, konkrétně uskromnění výbavy, dozná i limuzína Superb. Ve všech ohledech si naopak polepší doposud opomíjená nákladní vozidla. Vedení koncernu to se Škodovkou myslí vážně. Do roku 2020 plánuje až dvojnásobný nárůst výroby.