Zadejte hledaný název
Magazín studentů Vyšší odborné školy publicistiky

Sazka si zlepšuje image, pomůže jí i Jágr

Loterijní společnost Sazka musí začít vydělávat víc. Akcionáři chtějí, aby do roka zvýšila tržby ze 70 alespoň na 100 milionů týdně. Nové vedení v čele s generálním ředitelem Kamilem Zieglerem rozjelo rozprodej majetku a masivní reklamní kampaň.

Ze všeho nejdříve chce společnost obnovit důvěru sázkařů, která v období panování Aleše Hušáka významně poklesla. Ten peníze Sazky rozhazoval za luxusní automobily, vlastní vinařství nebo třeba slavnou sochu nazvanou lavička neřesti, na které je vyobrazena dívka při erotických hrátkách. „V minulosti jsme utrpěli debakl vlastními chybami a dali jsme prostor Hušákovi, aby společnost neskutečně vyprazdňoval,“ komentuje situaci Jiří Meixner, jeden z členů dozorčí rady Sazky.

Co bude s arénou? Foto: Bujalská

Co bude s arénou? Foto: Bujalská

O2 Aréna se musí oddlužit

V současné době probíhá rozprodávání zbytečného majetku v hodnotě desítek milionů, který Sazka za Hušákových let nashromáždila. Zároveň naznačuje další cesty, kterými by se měla největší loterijní společnost v příštích letech ubírat. „Nyní po příchodu společnosti PPF a KKCG budeme chtít hlavně nalít peníze do zadlužené O2 Areny, protože právě nesplácením úvěrů na tento stadion se Sazka dostala do konkurzu,“ vysvětluje Meixner.

Jmenované společnosti do Sazky investovaly téměř čtyři miliardy korun. Největším tahákem je ale bezpochyby nedávné angažmá Jaromíra Jágra jako hlavní reklamní tváře. „Chceme, aby byl Jágr symbolem Sazky, čili aby se Sazka profilovala do kladných vlastností tohoto hokejisty,“ vysvětluje Meixner.

Více reklamy, méně nákladů

Výměnou za tříletý kontrakt získal hokejový tým kladenských rytířů, který Jágrovi patří, od Sazky sponzoring. Podle odhadů díky tomu kladenský hokej každý rok zbohatne zhruba o deset milionů korun. Do konce roku chce Sazka do reklamy investovat kolem padesáti milionů korun. V roce 2012 by celková částka za propagaci měla výrazně překročit hranici sta milionů.

Ne všechny kroky nového vedení jsou ale čistě jen pozitivní. To totiž musí šetřit na všech frontách a do dnešního dne proto propustilo zhruba jednu třetinu z původního počtu 320 zaměstnanců. Ti většinou přešli ke konkurenční sázkové kanceláři Fortuna. Jestli se bude budoucnost Sazky vyvíjet podle plánu ukáží příští měsíce.


X
Nastavení cookies
Funkční cookies
Tyto cookies jsou nezbytné pro fungování našeho webu a nelze je deaktivovat.
Analytické cookies
Slouží především pro sběr dat ohledně chování na webu (typicky Google Analytics).
Reklamní cookies
Slouží hlavně pro remarketing (typicky Google Ads).
Personalizační cookies
Slouží pro pokročilou analytiku a personalizaci obsahu.