Sazka si zlepšuje image, pomůže jí i Jágr
Ze všeho nejdříve chce společnost obnovit důvěru sázkařů, která v období panování Aleše Hušáka významně poklesla. Ten peníze Sazky rozhazoval za luxusní automobily, vlastní vinařství nebo třeba slavnou sochu nazvanou lavička neřesti, na které je vyobrazena dívka při erotických hrátkách. „V minulosti jsme utrpěli debakl vlastními chybami a dali jsme prostor Hušákovi, aby společnost neskutečně vyprazdňoval,“ komentuje situaci Jiří Meixner, jeden z členů dozorčí rady Sazky.
O2 Aréna se musí oddlužit
V současné době probíhá rozprodávání zbytečného majetku v hodnotě desítek milionů, který Sazka za Hušákových let nashromáždila. Zároveň naznačuje další cesty, kterými by se měla největší loterijní společnost v příštích letech ubírat. „Nyní po příchodu společnosti PPF a KKCG budeme chtít hlavně nalít peníze do zadlužené O2 Areny, protože právě nesplácením úvěrů na tento stadion se Sazka dostala do konkurzu,“ vysvětluje Meixner.
Jmenované společnosti do Sazky investovaly téměř čtyři miliardy korun. Největším tahákem je ale bezpochyby nedávné angažmá Jaromíra Jágra jako hlavní reklamní tváře. „Chceme, aby byl Jágr symbolem Sazky, čili aby se Sazka profilovala do kladných vlastností tohoto hokejisty,“ vysvětluje Meixner.
Více reklamy, méně nákladů
Výměnou za tříletý kontrakt získal hokejový tým kladenských rytířů, který Jágrovi patří, od Sazky sponzoring. Podle odhadů díky tomu kladenský hokej každý rok zbohatne zhruba o deset milionů korun. Do konce roku chce Sazka do reklamy investovat kolem padesáti milionů korun. V roce 2012 by celková částka za propagaci měla výrazně překročit hranici sta milionů.
Ne všechny kroky nového vedení jsou ale čistě jen pozitivní. To totiž musí šetřit na všech frontách a do dnešního dne proto propustilo zhruba jednu třetinu z původního počtu 320 zaměstnanců. Ti většinou přešli ke konkurenční sázkové kanceláři Fortuna. Jestli se bude budoucnost Sazky vyvíjet podle plánu ukáží příští měsíce.